مطالب مرتبط:
بهترین گوشی شیائومی تا 7 میلیون / اگر به دنبال یک گوشی خوب با دوربین و باتری خوب هستید، به جای درستی آمده اید.
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 اسفند 1402 ساعت 16:002024-03-02پزشكي

خودزشت انگار هستید؟


پنهان کردن قسمتی از بدن به کمک نوع لباس، حالت بدن، آرایش مو، کلاه و .

، مقایسه اعضای بدن خود با با همان اعضا در دیگران، عمل زیبایی مکرر، نگاه کردن مداوم در آینه، - پنهان کردن قسمتی از بدن به کمک نوع لباس، حالت بدن، آرایش مو، کلاه و .

، مقایسه اعضای بدن خود با با همان اعضا در دیگران، عمل زیبایی مکرر، نگاه کردن مداوم در آینه، دوری کردن از آینه، زیاده روی در آرایش و پیرایش، تغییر مداوم  و افراطی لباس از جمله رفتارهای خود زشت انگاران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عصر ایران، محققان می گویند درعصر حاضر یکی از اختلالاتی که با شدت بیشتری ظهور و بروز یافته ، اختلال خودزشت انگاری است.

علت شیوع این اختلال نیز تبلیغات ناسالمی است که زیبایی و زشتی را به شکلی اغراق یافته و غیرواقعی و طبق استانداردهایی خاص و نادر برای افراد توضیح می دهد.

برخی دیگر نیز به دلیل انواع بیماری های روانی به شدت از ظاهر طبیعی خود ناراضی بوده و همین دلیل هم به دنبال تغییرات شدید در ظاهر خود هستند.

یکی از مهم ترین ویژگی ها و معضلات افراد خودزشت انگار این است که آنها به شدت نسبت به ظاهر خود و قضاوت دیگران درباره ظاهرشان نگران هستند این موضوع هم باعث می شود که این افراد غالبا به راحتی نتوانند در جمع ظاهر شوند و حتی حضور در جمع های دوستانه و خانوادگی نیز برای شان دش


برچسب ها: پنهان کردن - عمل زیبایی - اختلال - زیبایی - اعضای بدن - اعضا - آرایش
آخرین اخبار سرویس:

خودزشت انگار هستید؟

خودزشت انگار هستید؟