مطالب مرتبط:
ماسوله در بوته سنجش ارزیابان جهانی
افزایش 15 تریلیون دلاری هوش مصنوعی به اقتصاد جهانی/ 5 میلیارد نفر عضو شبکه های اجتماعی
سازمان جهانی بهداشت از افزایش آمار مبتلایان به سرخک در افغانستان خبر داد
جام جهانی پاراوزنه برداری؛ غریب شاهی و صلحی پور طلا و نقره گرفتند
جام جهانی پاراوزنه برداری| مدال طلا بر گردن غریب شاهی/ صلحی پور به نقره رسید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 اسفند 1402 ساعت 07:202024-03-05سياسي

ماسوله در بوته سنجش ارزیابان جهانی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ماسوله بر اساس نظر کمیته میراث جهانی یونسکو و هماهنگی های صورت گرفته بار دیگر میزبان دو تن از کارشناسان ایکوموس ( شورای بین المللی ابنیه و محوطه ها)شده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ولی جهانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان یادشده بمنظور بازنگری پرونده ثبت جهانی ماسوله و با هدف بازتعریف ارزش های برجسته جهانی شهر و منظر فرهنگی این شهر تاریخی وارد ماسوله شده و تا 17 اسفند به بررسی موضوع یادشده می پردازند.

وی اظهار کرد: ایکوموس؛ نهادی غیردولتی با عنوان شورای بین المللی بناها و محوطه ها تنها سازمان غیردولتی جهانی است که برای تحقق نظریه ها و روش شناسی و فنون حفاظت از میراث معماری و باستان شناختی تلاش می کند.

وی یادآور شد :پرونده ثبت جهانی ماسوله در 26شهریور امسال در چهل وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO) دیفر (به تعویق افتادن؛ رفع ایراد و بررسی مجدد) شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه فرصت ثبت جهانی شدن ماسوله باقیست، گفت: هنوز این فرصت در اختیار ایران قرار دارد تا پس از رفع ایرادات مندرج در گزارش ایکوموس، پرونده را در نشست های بعدی کمیته میراث جهانی مطرح و از آن دفاع کند.


برچسب ها: کمیته میراث جهانی یونسکو - جهانی - میراث جهانی یونسکو - ماسوله - گردشگری و صنایع دستی گیلان - میراث جهانی - میراث
آخرین اخبار سرویس:

ماسوله در بوته سنجش ارزیابان جهانی

ماسوله در بوته سنجش ارزیابان جهانی