مطالب مرتبط:
مدیریت دولتی باعث بدهی 400 همتی صنعت خودرو
«واگذاری مدیریت به بخش خصوصی» تنها راه نجات صنعت خودرو
پارادایم پیشگامانه فونیکس NEV برای تحول در صنعت خودرو و سبک زندگی
ورود نظامی ها به صنعت خودرو
ورود نظامی ها به صنعت خودرو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 اسفند 1402 ساعت 19:302024-03-07اقتصادي

مدیریت دولتی باعث بدهی 400 همتی صنعت خودرو


در چنین شرایطی دولت 400 هزار میلیارد ریال بدهی برای این صنعت به بار آورده است، در حالی که یک صنعت انحصاری نباید زیانده باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، عطا بهرامی بر اهمیت بخش خصوصی بر صنعت خودرو در شرایط کنونی پرداخت و گفت: خودروسازی کشور امروز ملقمه ای از دو بخش خصوصی و دولتی شده و از سویی گفته می شود خصوصی است چون سهام آن را مردم می توانند خرید و فروش کنند و مسئولان با همین استدلال تاکید دارند که صنعت خودروی کشور سال هاست خصوصی شده است.

وی افزود: دولتی ها همچنین با تاکید بر فعالیت پنج شرکت خودروساز در کشور بر رقابتی بودن بازار تاکید دارند اما همه اینها ظاهر ماجراست و در عمل نبود قیمت های رقابتی و نبود تنوع در محصولات حاکی از آن است که دولتمردان در مدیریت شرکت های خودروساز توانمندانه عمل نکرده اند، همچنین کیفیت محصولات خودروسازان مطلوب نیست و قیمت آنها در مقیاس جهانی بالاست.

بهرامی ادامه داد: در چنین شرایطی دولت 400 هزار میلیارد ریال بدهی برای این صنعت به بار آورده است، در حالی که یک صنعت انحصاری نباید زیانده باشد.

همه اینها گویای اینست که دولتی ها در مدیریت صنعت خودروی کشور تاکنون ناکارآمد بوده اند و در چنین شرایطی اگر بخش خصوصی بخواهد در صنعت خودرو وارد عمل شود باید بر ارتقای مدیریت متمرکز شود.


برچسب ها: خودرو - خودروساز - صنعت خودرو - خصوصی - صنعت - دولت - بخش خصوصی
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت دولتی باعث بدهی 400 همتی صنعت خودرو

مدیریت دولتی باعث بدهی 400 همتی صنعت خودرو