مطالب مرتبط:
رانندگان برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض آهسته برانند
برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض، آهسته برانید
رانندگان برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض آهسته برانند
آیت الله قاضی زاده، استاد حوزه: رفتار روحانی موبایل بدست در درماندگاه قم ناپسند و غیرقابل توجیه است/ عکسبرداری و فیلمبرداری یا تظاهر به آن «نهی از منکر» نیست، تهدید به «پرونده سازی» است/ آن خانم ترجیح می داد کشیده بخورد تا اینکه از او عکس بگیرند!
عکس | خشم وینیسیوس از اقدام رئالی ها؛ ستاره برزیلی تهدید به اعتصاب کرد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1402 ساعت 09:052024-03-16اقتصادي

خطر انقراض گونه «موسیر» را تهدید می کند


گیاه دارویی موسیر در استان های زاگرس مرکزی و غربی یافت می شود اما به گفته برخی از کشاورزان، موسیر چهارمحال و بختیاری طعم، مزه و بوی دیگری دارد و ممکن است پیازچه آن از این استان برای کشت به سایر استان ها نیز منتقل شده باشد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری گیاه دارویی موسیر در استان های زاگرس مرکزی و غربی یافت می شود اما به گفته برخی از کشاورزان، موسیر چهارمحال و بختیاری طعم، مزه و بوی دیگری دارد و ممکن است پیازچه آن از این استان برای کشت به سایر استان ها نیز منتقل شده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متاسفانه طی سال ‎های گذشته با توجه به ارزش اقتصادی بالا و عدم وجود هزینه کاشت و داشت برای سودجویان مورد بهره ‎برداری بی رویه قرار گرفته است که با این شرایط در چند سال اخیر این گیاه با ارزش با انقراض روبرو خواهد شد و مسئولان باید به فکر چاره باشند.

خواص گیاه دارویی موسیر سید ابوالفتح شیرمردی محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: موسیر از گیاهان اندمیک و بومی کشور است که به لحاظ خواص و مصارف خوراکی نزدیکترین گونه به سیر محسوب می ‍شود.

در ایران از دیرباز موسیر دارای مصارف خوراکی متعددی بوده و به عنوان چاشنی در تهیه ترشی و یا معطر و ضدعفونی کردن دوغ و ماست استفاده می شود.


برچسب ها: چهارمحال و بختیاری - گیاه دارویی - استان - استان ها - موسیر - چهارمحال - بختیاری
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض گونه «موسیر» را تهدید می کند

خطر انقراض گونه «موسیر» را تهدید می کند