مطالب مرتبط:
مشارکت 40.15 درصدی مردم گیلان در انتخابات 1402
توجیه روزنامه اصولگرا برای مشارکت 41 درصدی: این 41 درصد رای کیفی بود،کمیتش مهم نیست!
احمدی نژاد به حرف آمد؛ کدام مشارکت و کدام پیروزی؟ +ویدئو
ببینید | کنایه احمدی نژاد به میزان مشارکت در انتخابات 11 اسفند: می گویند پیروزی عظیم؛ کدام پیروزی؟
فلاحت پیشه: مشارکت 40 درصدی در انتخابات خود را با 80 درصد در انتخابات ترکیه مقایسه کنیم/شورای نگهبان با رد صلاحیت چهره های مورد اعتماد مردم رقابت را از بین برد.
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 اسفند 1402 ساعت 09:052024-03-07سياسي

چرا مشارکت 41 درصدی هم پیروزی است؟


اگر شرایط حاکم بر کشور در سال جاری را واقع بینانه تر نگریسته و به تهاجم وسیع دشمن و برنامه ریزی جهت کاهش مشارکت تا 20 درصد توجه شود، مشارکت 41 درصدی ملت ایران یک پیروزی بزرگ و شکست قطعی خط تحریم تلقی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ حسین عبداللهی فر در یادداشتی با این عنوان در روزنامه جوان نوشت: انتخابات یازدهم اسفند شگفتانه های زیادی داشت که یکی از آن ها تحلیل میزان مشارکت آن است.

درحالی که عده ای مشارکت حدوداً 41 درصدی را یک پیروزی و موفقیت برای نظام اسلامی می خوانند و پیام تبریک می فرستند، عده ای آن را به دلیل پایین تر بودن از میزان مشارکت در انتخابات های گذشته یک شکست تحلیل کرده و به آسیب شناسی می پردازند.

البته طبیعی است که مخالفان نظام اسلامی، معاندان و جریان های تحریم کننده انتخابات این مشارکت را شکستی برای نظام سیاسی خوانده و آن را نشانه قدرت و وزن اجتماعی خویش می دانند.

این دوگانگی تحلیلی ریشه در چند خطای اساسی دارد که عبارت اند از: الف) عدم توجه به وضعیت حاکم بر انتخابات: چنانچه شرایط حاکم بر ظرف زمانی انتخابات 1402 عادی و معمولی تصور شود، بدون تردید این میزان از مشارکت نوعی ضعف و آسیب تلقی می شود.

هرچند مشارکت بالای 40 درصد از میانگین نرخ مشارکت در کشورهای مدعی مهد دمکراسی بیشتر بوده و چه بسا انتظار افزایش مشارکت در سال های آ


برچسب ها: مشارکت - انتخابات - میزان مشارکت - نظام اسلامی - پیروزی - مشارکت در انتخابات - درصد
آخرین اخبار سرویس:

چرا مشارکت 41 درصدی هم پیروزی است؟

چرا مشارکت 41 درصدی هم پیروزی است؟