مطالب مرتبط:
علی مطهری: حتی با یک اقلیت می توان مانع تصویب لوایح مضر شد/ کارشناسان درجه 3، 4 را بر سر کار گذاشتند/ مجلس می تواند دولت را مجبور کند از کارشناسان درجه یک استفاده کند/ دولت سیزدهم در برجام 9 ماه تاخیر کرد؛ گفتند پیش نویس بهتری می دهیم اما نتوانستند حتی یک
نامزد انتخابات خبرگان در خراسان رضوی:نمایندگان این مجلس باید برخاسته از مردم باشند
مصطفی آزادی: کرمانشاه از ظرفیت نمایندگان مجلس بهره کمی برد/ حاشیه نشینان فراموش شده اند
نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی باید در فراکسیون گردشگری حضور فعال تری داشته باشند
برخی از نمایندگان مردم در ادوار گذشته مجلس باید پاسخگوی عملکرد نامطلوب خود باشند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اسفند 1402 ساعت 23:152024-02-27سياسي

آیا تعداد نمایندگان اقلیت در مجلس کافی است؟


دو نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مسیحیان ارامنه (تهران و شمال کشور) نظرات خود را در یک مناظره تلویزیونی مطرح کردند.

- دو نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مسیحیان ارامنه (تهران و شمال کشور) نظرات خود را در یک مناظره تلویزیونی مطرح کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوان سُهرایی و ژوزف امیریان نامزدهای حوزه مسیحیان ارامنه (تهران و شمال کشور) برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه 8 اسفند 1402 در یک مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

در این مناظره سوان سُهرایی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد 5 کرسی برای اقلیت های مذهبی (2 کرسی برای مسیحیان ارامنه) در مجلس کافی است؟ اظهار کرد: بر اساس جمعیت و طبق قانون اساسی کافی است اما این را هم باید در نظر گرفت که برای یک طرح، 15 نماینده باید آن را امضا کنند که اگر از این وجه نگاه کنیم کافی نیست.

سُهرایی اضافه کرد: البته راهکارهایی وجود دارد که اگر این 5 نماینده اقلیت آن را طی کنند می توانند با همکاری سایر نمایندگان طرح های خود را به صحن مجلس بیاورند.

این منوط به توانمندی نماینده اقلیت است که بتواند با ارتباطات با سایر نمایندگان و جناح های مجلس بتواند خواسته ها و مطالبات آحاد جامعه خود و سیاست های کلی کشور را به صحن مجلس ببرد.


برچسب ها: مجلس شورای اسلامی - مناظره تلویزیونی - شورای اسلامی - مسیحیان - نامزد انتخابات - تلویزیونی - ارامنه
آخرین اخبار سرویس:

آیا تعداد نمایندگان اقلیت در مجلس کافی است؟

آیا تعداد نمایندگان اقلیت در مجلس کافی است؟