مطالب مرتبط:
سوء استفاده از «نوکیا» به نام تولید داخل به کام قاچاقچیان
معاون حقوقی رییسی: میدان «آرش» را ما کشف کردیم، ولی برای اینکه بین ما و کویت چالشی ایجاد نشود تا الان از آن استفاده نکرده ایم
دولت برای استفاده از کالابرگ محدویت گذاشت
ناکامی ارتش اسراییل در خان یونس به رغم استفاده از همه امکاناتش
باواریایی ها و سیاست استفاده از بازیکنان سابق؛ لام و شواین اشتایگر به بایرن مونیخ بر می گردند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 09:352024-03-09پزشكي

پیامدهای استفاده از لنزهای رنگی و مژه مصنوعی!


ریسک عفونت و زخم قرنیه در افرادی که به صورت دائم از مژه مصنوعی استفاده می کنند، بیشتر است همچنین عوارض عفونت در لنزهای رنگی شایع تر از لنزهای طبی است بنابراین رعایت بهداشت حین استفاده از آنها بسیار ضروری است.

- ایسنا/البرز یک جراح و متخصص چشم گفت: ریسک عفونت و زخم قرنیه در افرادی که به صورت دائم از مژه مصنوعی استفاده می کنند، بیشتر است همچنین عوارض عفونت در لنزهای رنگی شایع تر از لنزهای طبی است بنابراین رعایت بهداشت حین استفاده از آنها بسیار ضروری است.

دکتر مینا اوجانی در گفت و گوبا ایسنا، درباره کاشت مژه اظهار کرد: مورد مهم در مورد کاشت مژه، چسب و مواد شیمیایی است که برای چسباندن مژه های مصنوعی به مژه های طبیعی فرد استفاده می شود.

در کاشت مژه احتمال نفوذ چسب به داخل چشم و به دنبال آن آسیب به لایه های سطحی و اپیتلیوم قرنیه وجود دارد و در نهایت می تواند منجر به زخم قرنیه شود.

حتی در مواردی مژه ها طوری قرار داده می شوند که یک سر آن در تماس با قرنیه فرد قرار می گیرد و ممکن است باعث خراش قرنیه شود.

وی افزود: امکان رعایت بهداشت و شستشوی کامل پلک برای فردی که این مژه ها را می گذارد، وجود ندارد و نمی تواند پلک و لبه آن را به خوبی تمیز کند و این باعث می شود که شانس عفونت های لبه پلک و عفونت های مزمنی مثل بلفاریت در این افراد بالاتر رود.


برچسب ها: استفاده - مصنوعی - رعایت بهداشت - قرنیه - عفونت - رنگی - بهداشت
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای استفاده از لنزهای رنگی و مژه مصنوعی!

پیامدهای استفاده از لنزهای رنگی و مژه مصنوعی!