مطالب مرتبط:
سفره افطار و سحر یک خانواده چقدر هزینه دارد؟
سفره افطار و سحر یک خانواده چقدر هزینه دارد؟
هزینه سفره افطار و سحر یک خانواده در ماه رمضان، چقدر؟
سفره افطار و سحر یک خانواده در ماه رمضان چقدر هزینه دارد؟
افطار و سحر چی بخوریم و چی نخوریم؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 اسفند 1402 ساعت 14:352024-03-10پزشكي

روزه داران از افطار تا سحر چی بخورند؟


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در فاصله بین وعده افطار و سحری، دو تا سه واحد میوه فصل مصرف شود تا فیبر لازم به بدن رسیده و از ایجاد یبوست پیشگیری شود.

- مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، توصیه های تغذیه ای برای روزه داران ارایه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، احمد اسماعیل زاده، در خصوص رعایت الگوی صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان گفت: توجه به مواد غذایی مصرفی به هنگام سحر و افطار و شام در ماه مبارک رمضان می تواند به حفظ یک الگوی صحیح غذایی در این ماه کمک کند.

وی با تاکید بر مصرف غذای سبک در وعده افطاری، افزود: روزه داران می توانند با مصرف غذای سبک در وعده افطار، شام نیز میل کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: یک اصل کلی در مورد تغذیه آن است که تمامی گروه های اصلی غذایی (5 گروه نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، لبنیات، گوشت ها و) باید در سه وعده سحری، افطار و شام به مقدار کافی دریافت شود.

اسماعیل زاده با تاکید بر نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در فاصله افطار تا سحر، خاطرنشان کرد: متأسفانه دیده می شود که برخی از افراد بدون سحری روزه می گیرند که این برخلاف اصول تغذیه ای بوده و توصیه می شود که وعده سحری به مقدار کافی و مناسب میل شود.


برچسب ها: ماه مبارک رمضان - وزارت بهداشت - تغذیه - روزه داران - وعده افطار - ماه مبارک - افطار
آخرین اخبار سرویس:

روزه داران از افطار تا سحر چی بخورند؟

روزه داران از افطار تا سحر چی بخورند؟