موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - تعطيلي شنبه - كميسيون اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - مجلس شوراي اسلامي - بازنشستگان كشوري - شهاب باران - خط دفاعي تيم ملي - هفته درختكاري - انصراف مديرعامل داماش - دفاع از سرحدات - وسايل گرمايشي منازل - رنگين كمان آتش - پليس اطفال و نوجوانان - ليگ كرواسي - خالد بن سلمان بن عبدالعزيز - انگشت نگاري - عوارض الكترونيكي - جلسه كميته انضباطي

مطالب مرتبط:
امام جمعه گناباد: کاهش تبعات خشکسالی مطالبه اهالی این شهرستان از دولت است
کاهش تبعات خشکسالی مطالبه اهالی این شهرستان از دولت است
سفر به عصر قاجار+ عکس
ببینید آواز خوانی بدون سانسور دختر مشهدی در برنامه عصر جدید / آوازخوانی این دختر جهانی شد+فیلم
مصباحی مقدم: مشارکت 41 درصدی در انتخابات قابل قبول نیست / در عصر غیبت، همراهی با علمای دین موجب نجات است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1402 ساعت 11:552024-03-16اقتصادي

گلخانه ها، محافظان آب در عصر خشکسالی


با توجه به شرایط اقلیمی امروز ایران یکی از راهگشاترین کارها برای ادامه کشاورزی در این کشور خشک و نیمه خشک، ایجاد گلخانه های نوین در پهنه های کشاورزی است.

- بارها گفته شده است که امنیت غذایی یکی از پاشنه های آشیل هر کشور است و قطعا در این عرصه کشاورزی، اهمیت بالایی دارد، اما با توجه به کمبود منابع آبی باید به سمت کشت های به صرفه همچون روش گلخانه ای رفت چراکه گلخانه ها در سطوح کم بازدهی بالایی را رقم می زنند.

براساس گفته برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، اکنون 25 هزار و 700 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که در استان های مختلف در حال اجراست و سالانه 4 میلیون تن محصول گلخانه ای کیفی در کشور تولید می شود.

وی همچنین از مگاپروژه های خوبی که در بخش باغبانی در حوزه گلخانه ها مد نظر وزارت جهاد کشاورزی است، خبر داد.

استان مرکزی که همواره به عنوان استانی صنعتی شناخته می شود، در زمینه کشاورزی نیز ید طولایی دارد و یکی از شاخه های فعالیت این استان در این عرصه، فعالیت گلخانه هاست، به شکلی که امروز یکی از بزرگترین شهرک های گلخانه ای کشور در مساحتی بیش از 300 هکتار در شهر آوه شهرستان ساوه این استان، فعال است.

مجید خلیلی تهرانی موسس این گلخانه در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: این شهرک در سال 1386 با طرحی به مساحت 300 هکتار بنیانگذاری شد.


برچسب ها: کشاورزی - گلخانه - گلخانه ها - وزارت جهاد کشاورزی - کشور - استان - کمبود منابع آبی
آخرین اخبار سرویس:

گلخانه ها، محافظان آب در عصر خشکسالی

گلخانه ها، محافظان آب در عصر خشکسالی