مطالب مرتبط:
برادر بزرگتر فیدلیتی با پیشرانه قوی تر و امکانات بیشتر
بازی فکری؛ اگه هوش تو خونت میجوشه بگو بین برادر و شوهر کی قاتل دختر گنج دار؟
برادر بزرگتر فیدلیتی با پیشرانه قوی تر و امکانات بیشتر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1402 ساعت 16:252024-02-24سياسي

«برادر بزرگ» شما را می بیند!


یک ماهواره جدید با قابلیت تشخیص چهره هر کسی در هر جایی، قرار است در سال 2025 پرتاب شود و کارشناسان حریم خصوصی معتقدند که این قطعا نگران کننده است.

- هشدار کارشناسان حریم خصوصی درباره پرتاب یک ماهواره با قابلیت شناسایی چهره برادر بزرگ شما را می بیند! یک ماهواره جدید با قابلیت تشخیص چهره هر کسی در هر جایی، قرار است در سال 2025 پرتاب شود و کارشناسان حریم خصوصی معتقدند که این قطعا نگران کننده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان حریم خصوصی درباره یک ماهواره جدید هشدار داده اند که قرار است در سال 2025 پرتاب شود و می تواند جاسوس همه حرکات مردم باشد.

به نقل از دیلی میل، این ماهواره که توسط یک شرکت نوپا موسوم به آلبدو (Albedo) ساخته شده، آن قدر باکیفیت است که می تواند از فضا روی افراد یا پلاک خودروها زوم کند و همین موضوع، نگرانی هایی را پدید می آورد.

آلبدو ادعا کرده که این ماهواره، نرم افزار تشخیص چهره نخواهد داشت اما نگفته که از تصویربرداری کردن از افراد که حریم خصوصی آنها را زیر پا می گذارد، خودداری خواهد کرد.

آلبدو، دو قرارداد جداگانه میلیون دلاری را با نیروی هوایی آمریکا و مرکز ملی اطلاعات هوا و فضا امضا کرده است تا به دولت آمریکا در نظارت کردن بر تهدیدات احتمالی علیه امنیت ملی کمک کند.


برچسب ها: ماهواره - حریم خصوصی - کارشناسان - تشخیص چهره - پرتاب - خصوصی - قابلیت
آخرین اخبار سرویس:

«برادر بزرگ» شما را می بیند!

«برادر بزرگ» شما را می بیند!