مطالب مرتبط:
معامله گر برتر می گوید که روند بیت کوین تغییر در کاراکتر نشان می دهد و به BTC هشدار می دهد که سیگنال های نزولی متعدد را چشمک می زند.
فیلم | تغییر سبک زندگی در ماه رمضان
قیمت محصولات ایران خودرو تغییر کرد/ لیست تازه قیمت محصولات ایران خودرو
عکس| تغییر چهره جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت پس از 10 سال
یک تغییر مهم در شهرداری توسط زاکانی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1402 ساعت 11:302024-03-18پزشكي

هشدار نسبت به قطع و تغییر دُز خودسرانه دارو در رمضان


کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماران در ایام ماه مبارک رمضان بدون مشورت با پزشک اقدام به قطع دارو و تغییر در دوز مصرفی نکنند.

- ایسنا/آذربایجان غربی کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماران در ایام ماه مبارک رمضان بدون مشورت با پزشک اقدام به قطع دارو و تغییر در دوز مصرفی نکنند.

صحرا زاهدی در گفت وگو با ایسنا افزود: بیمارانی که داروی خاص مصرف می کنند در ایام ماه مبارک رمضان بدون مشورت با پزشک معالج خود اقدام به قطع دارو ، تغییر و یا کاهش دوز مصرفی و یا تغییر زمان مصرف دارو ننمایند.

وی با اشاره به اینکه اغلب در ایام ماه مبارک رمضان درخصوص مصرف دارو سوالات پیش می آید، تصریح کرد: در بارداری، شیردهی و برخی بیماری ها همچون دیابت، فشارخون، روده تحریک پذیر ، یبوست، زخم های گوارشی، اختلالات کلیوی، غده تیرویید، بیماری های اعصاب و روان، قلبی و عروقی و تنفسی، بیمار باید پیش از اقدام به روزه داری با پزشک معالج خود در خصوص اقدام به روزه داری مشورت کند.

زاهدی اظهار کرد: بیماران نباید بدون مشورت با دارو ساز و یا پزشک معالج خود اقدام به قطع دارو،تغییر یا کاهش دوز مصرفی و یا تغییر زمان مصرف نمایند چرا عدم رعایت نکردن اصول می تواند منجر به عدم اثربخشی دارو و عدم دستیابی به اثرات درمانی


برچسب ها: ماه مبارک رمضان - دارو - ماه مبارک - دانشگاه علوم پزشکی - تغییر - داروی - رمضان
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به قطع و تغییر دُز خودسرانه دارو در رمضان

هشدار نسبت به قطع و تغییر دُز خودسرانه دارو در رمضان