مطالب مرتبط:
ضرورت حفاظت از عنوان شیراز در پایتخت زیست محیطی آسیا
ضرورت حفاظت از عنوان شیراز پایتخت زیست محیطی آسیا
حصار مشهد رضوی و شکوه فراموش شده آن
نحوه تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی
5 مقصد شگفت انگیز برای سفری فراموش نشدنی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 13:252024-03-09سياسي

حفاظت از آب را فراموش کرده ایم


مدیرعامل خانه حامی کشاورز اسدآباد گفت: باید تجدیدنظر اساسی در استفاده از آب در شرایط امروز کشور صورت گیرد به طوریکه متأسفانه حفاظت از آب را فراموش کرده ایم.

- ایسنا/همدان مدیرعامل خانه حامی کشاورز اسدآباد گفت: باید تجدیدنظر اساسی در استفاده از آب در شرایط امروز کشور صورت گیرد به طوریکه متأسفانه حفاظت از آب را فراموش کرده ایم.

محمد احمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور خشک و نیمه خشک ایران با ابرچالش آب زیرزمینی درگیر هستیم و بنابر آمار وزارت نیرو از 609 دشت کشور 500 دشت آن آبخوان هایش دچار کسری مخزن و بیلان منفی شده؛ به عبارتی در 500 گنجینه آب زیرزمینی زیر پایمان کفگیر به ته دیگ خورده است و در تعداد اندک باقیمانده آبخوان ها نیز آب قابل ملاحظه ای وجود ندارند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل آب خاطرنشان کرد: واقعیت این است در کشور خشک و نیمه خشک ایران با بارندگی نامطمئن، پا را از گلیم خیلی فراتر گذاشتیم و قدر این آب حیات بخش را ندانستیم، ما به سهم بزرگی از آب آیندگان دست درازی و آن را برداشت کرده ایم.

احمدی ادامه داد: بدهی ما به آبخوان های کشور بنا بر آمار وزارت نیرو از مرز 150 میلیارد مترمکعب عبور کرده و میانگین وابستگی به آب زیرزمینی اکنون از 60 درصد به نزدیک 70 درصد رسیده و در بعضی نقاط کشور این وابستگی به صددرصد ارتقاء داشته ا


برچسب ها: آب زیرزمینی - کشور - فراموش - آبخوان ها - مدیرعامل - زیرزمینی - حفاظت
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از آب را فراموش کرده ایم

حفاظت از آب را فراموش کرده ایم