مطالب مرتبط:
شایع ترین عارضه خانه تکانی ایرانی ها چیست؟
کمردرد شایع ترین عارضه خانه تکانی ایرانی ها
توصیه هایی از جنس مصرف بهینه آب برای خانه تکانی پایان سال
پایتخت در حال خانه تکانی است
هشدار های مهم درباره خانه تکانی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اسفند 1402 ساعت 20:502024-03-04پزشكي

شایع ترین عارضه خانه تکانی ایرانی ها


فرایند خانه تکانی از مهم ترین فعالیت های روزهای پایانی سال در همه خانواده های ایرانی است که گاهی به دلیل عدم رعایت اصول ارگونومی، منجر به آسیب دیدگی افراد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، ابوذر عینی پور کارشناس ارگونومی، کمردرد را به عنوان شایع ترین اختلال یا آسیب اسکلتی عضلانی عنوان کرد و گفت: بر اساس یافته ها کمردرد، بیشترین سهم بروز ناتوانی را در جهان دارد و شیوع آن در طول عمر تقریباً 40 تا 80 درصد است.

وی، مکانیسم، دلیل و ریشه بروز این آسیب را حمل بار بیش از توان فرد یا انجام برخی فعالیت ها در وضعیت نامناسب بدنی ذکر کرد.

به گفته عینی پور، آسیب به ناحیه کمر افراد ممکن است ناگهانی و در یک مرحله به دلیل جابه جایی و حمل بار سنگین رخ دهد یا اینکه به صورت تدریجی و به دنبال حمل و جابه جایی نادرست بار سبک با تکرار زیاد ایجاد شود.

وی با توجه به شیوه جدید زندگی، کم تحرکی و ضعف عضلانی افراد، یادآور شد: آسیب ها و اختلالات اسکلتی عضلانی رو به افزایش است.

عینی پور، هزینه های درمانی زیاد، ناتوانی ، محدودیت های حرکتی و آسیب های روانی فرد و خانواده را از جمله عواقب آسیب مهره های کمری برشمرد و یادآور شد که گاهی بهبودی کامل میسر نشده و ممکن است فرد به شرایط طبیعی قبل از آسیب بازنگردد.


برچسب ها: خانه تکانی - جابه جایی - آسیب - افراد - حمل بار - روزهای پایانی - فعالیت
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین عارضه خانه تکانی ایرانی ها

شایع ترین عارضه خانه تکانی ایرانی ها