مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 اسفند 1402 ساعت 12:402024-03-03اقتصادي

دست پر بانک مرکزی با افزایش دو برابری ارز مسافرتی


کارشناس ارزی با اشاره به اقدام بانک مرکزی در افزایش تامین ارز مسافرتی از 500 یورو به 1000 یورو گفت: به طور معمول در پایان هر سال تقاضای ارز در کف بازار به وجود می آید که این تقاضا ناشی از افزایش سفرهای نوروزی است، - مسعود توکلی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اقدام بانک مرکزی در افزایش تامین ارز مسافرتی از 500 یورو به 1000 یورو گفت: به طور معمول در پایان هر سال تقاضای ارز در کف بازار به وجود می آید که این تقاضا ناشی از افزایش سفر های نوروزی است، به عنوان نمونه افرادی که بستگانی در خارج از کشور دارند و برای دید و بازدید به خارج از کشور مسافرت می کنند و یا افرادی که برای تفریح به خارج از کشور سفر می کنند.

این مسافران تقاضای محسوسی را در کف بازار ایجاد می کنند که موجب افزایش تقاضا در بازار غیررسمی ارز و به خصوص در بازار اسکناس می شود.

توکلی بیان داشت: دو برابر کردن ارز مسافرتی یک اطمینان خاطر را هم به مسافران و هم به بازار داد که بانک مرکزی در راستای تامین حداکثری ارز متقاضیان واقعی همچنان بر سر تعهد خود پا برجاست و در این بازه زمانی که تقاضا برای ارز مسافرتی افزایش می یابد، به طور کامل پاسخگوست.

این کارشناس ارزی اظهار کرد: گزارش هایی به  بانک مرکزی رسیده بود که برای مسافرت های هوایی به کشور هایی که کمی دورتر هستند، مبلغ  500 یورو کفاف ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست پر بانک مرکزی با افزایش دو برابری ارز مسافرتی

دست پر بانک مرکزی با افزایش دو برابری ارز مسافرتی