مطالب مرتبط:
تحلیل علی ربیعی از انتخابات 11 اسفند/ تقابل بین اصولگرایان و بنیادگران تشدید می شود/ بنیادگرایان جامعه را دچار تنش خواهدکرد
تحلیل علی ربیعی از انتخابات 11 اسفند/ تقابل بین اصولگرایان و بنیادگران تشدید می شود/ بنیادگرایان جامعه را دچار تنش خواهدکرد
بیش از نیم میلیون آرای باطله در تهران! | علی ربیعی: این انتخابات حامل پیامد های مهمی برای شیوه حکمرانی است
نماینده رهبر انقلاب در سپاه: دشمن در انتخابات 11 اسفند شکست سختی خورد
علی ربیعی: بیش از نیم میلیون آرای باطله در تهران وجود داشته است!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 12:002024-03-09سياسي

کالبدشکافی علی ربیعی از انتخابات 11 اسفند


تفاوت این دوره با دوره های قبل، نسبت رای باطله با مشارکت و همچنین نسبت رای باطله با بالاترین آرای کسب شده برای حضور در مجلس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علی ربیعی در مطلبی با عنوان کالبد شکافی انتخابات در روزنامه اعتماد نوشت: این انتخابات نیز همانند سایر انتخابات تمام شد، اما داستان انتخابات تمام شدنی نیست.

معمولا در کشور ما، پیش از انتخابات، تحلیل ها، نگرش سنجی ها و گفت وگوهای زیادی پیرامون برندگان و بازندگان انتخابات صورت می گیرد، اما پس از انتخابات، کمتر پیرامون پیامدهای آن مطالعه و گفت وگو انجام می شود.

علاوه بر این، بنا بر یک بیماری یا سندرومِ رواج یافته تاریخی، پیامدها به سرعت فراموش می شوند و اساسا وقایع در کشور ما از جنبش های خیابانی تا برخی ناآرامی های منطقه ای و نیز انتخابات شوک برانگیز به سرعت از خاطر می روند؛ گویی که ساختار نخبگان سیاسی کشور، با نوعی نسیان زدگی با این پدیده ها برخورد می کند.

این انتخابات از چند جهت حامل پیامدهای مهمی برای شیوه حکمرانی و همچنین فهم جامعه ایران است: اولین تامل در انتخابات، باور پیدا کردن به نتایج سنجش های علمی است.

متاسفانه در کشور ما، واژه مردم بی محابا در ادبیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حتی نخبگان به کار گرفته می شود؛ بدون اینکه هیچ مستند علمی مبنی بر آنچه به مردم نسبت داده ش


برچسب ها: انتخابات - علی ربیعی - پیامدها - روزنامه اعتماد - گفت وگو - کشور - کالبد شکافی
آخرین اخبار سرویس:

کالبدشکافی علی ربیعی از انتخابات 11 اسفند

کالبدشکافی علی ربیعی از انتخابات 11 اسفند