مطالب مرتبط:
پیام مهمی که استقلال و نکونام برای قلعه نویی مخابره کردند
عکس/ الناز شاکردوست با پیامی معنادار در اینستاگرام
پیامی که استقلالی ها به قلعه نویی دادند
فال عطسه امروز | عطسه کردن در ساعات مشخص چه پیامی دارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 اسفند 1402 ساعت 18:052024-02-29سياسي

پیامی که می تواند مخابره شود


فردا نه تنها برای ملت ایران به عنوان روز تعیین سرنوشت و انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که برای بسیاری از ملت ها و کشورها دارای اهمیت می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم غفوری در سرمقاله سیاست روز نوشت: انتخابات یکی از ارکان اصلی دموکراسی و مردم سالاری در کشورها است که میزان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و ساختار سیاسی کشورها را آشکار می سازد.

هرچند که نظام های سیاسی در کشورها به صورتهای متفاوتی می باشد، اما اصل انتخابات به طور معمول از اصولی دموکراسی آن کشورها را تشکیل داده و به نوعی دارای همسانی هایی می باشد لذا مشارکت در انتخابات به عنوان بخشی از مولفه های قدرت و انسجام ملی در اکثر کشورها شناخته شده و حتی حضور در انتخابات امری اجباری می باشد.

آنچه در باب انتخابات در ایران باید مورد توجه قرار گیرد آن است که میزان مشارکت مردمی نه تنها برخوردار شدن از حق تعیین سرنوشت بلکه مولفه ای مهم در میزان قدرت منطقه ای و حتی رویکرد جهانی به ایران است.

این حقیقتی انکار ناپذیر است که ملت ایران در چند دهه اخیر به واسطه انقلاب اسلامی خویش توانسته به الگویی مهم برای بسیاری از ملت ها مبدل گردد و آنها را به سمت مردم سالاری و مقابله با سلطه خارجی سوق دهد.


برچسب ها: انتخابات - انتخاب - کشورها - میزان مشارکت - مشارکت مردم - مشارکت - سرنوشت
آخرین اخبار سرویس:

پیامی که می تواند مخابره شود

پیامی که می تواند مخابره شود