مطالب مرتبط:
دستفروشان مشمول مالیات نمی شوند
دستفروشان هم مشمول مالیات می شوند؟
دستفروشان هم مشمول مالیات می شوند؟
برنامه ای برای گرفتن مالیات از دستفروشان نداریم
دستفروشان باید مالیات بدهند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 اسفند 1402 ساعت 16:552024-03-02اقتصادي

دستفروشان هم مانند سلبریتی ها مشمول مالیات می شوند یا خیر؟


مدتی قبل رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد تاکید کرد: دستفروشان هم باید احراز هویت شوند و دستگاه کارتخوان داشته باشند تا بدانیم که هر دستفروش چه مقدار درآمد دارد؛ - ؛ مالیات ستانی از مشاغل مختلف از مواردی است که در سال های اخیر مورد توجه سیاست گذار بوده است.

به گونه ای که سال گذشته  رییس مرکز بهبود فضای کسب وکار با بیان اینکه به زودی دستفروشی به عنوان شغل به رسمیت شناخته خواهد شد، گفته بود: در این صورت دستفروشان امکان دریافت مجوز، کارت خوان و تسهیلات بانکی را خواهند داشت.

 این نگاه سیاست گذار حوزه مالیاتی در شرایطی است که در این سال ها، شاهد فرار مالیاتی قابل توجه و بی عدالتی در مساله مهم مالیات ستانی بوده ایم و ضرورت رسیدگی و مقابله با فرار مالیاتی، موضوعی است که مورد مطالبه همگان است.

حال در این روزها، مساله مالیات ستانی از دست فروشان در فضای رسانه ای مورد توجه قرار گرفته و حواشی مختلفی نیز به همراه داشته است.

به بیان دیگر، اخباری مبنی بر سامان دهی دستفروشان با الزام آن ها به دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز ها مطرح شد؛ اما موضوع از چه قرار است؟  چند روز قبل، رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد خبر داد شهرداری در تلاش است که برای دستفروشان بازار ایجاد و محلی برای عرضه کالا های دستفروشان ایجاد کند


برچسب ها: مالیات - دستفروش - دستفروشان - فرار مالیاتی - مالیاتی - بهبود فضای کسب و کار - ستانی
آخرین اخبار سرویس:

دستفروشان هم مانند سلبریتی ها مشمول مالیات می شوند یا خیر؟

دستفروشان هم مانند سلبریتی ها مشمول مالیات می شوند یا خیر؟