مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 13:452024-03-09اقتصادي

سهم دستمزد کارگر در قیمت تمام شده چقدر است؟


رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به سهم دستمزد در قیمت تمام شده محصول، معتقد است که افزایش مزد به افزایش تورم منجر نمی شود و این موضوع در دنیا ثابت شده است.

- رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به سهم دستمزد در قیمت تمام شده محصول، معتقد است که افزایش مزد به افزایش تورم منجر نمی شود و این موضوع در دنیا ثابت شده است.

بنابراین با افزایش دستمزد، قدرت خرید بالا می رود و امکان خرید محصولات به وجود می آید، کالای باکیفیت تولید و این موجب تعدیل قیمت ها و کاهش تورم می شود.

سمیه گلپور در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که اثرگذاری افزایش دستمزد بر جامعه بیشتر است یا مهار تورم، گفت: این دو مقوله رابطه مستقیم با هم دارند زیرا اگر افزایش دستمزد به صورت معقول و مطابق با ماده 41 قانون کار و متناسب با نرخ تورم اتفاق بیفتد، می تواند به بالا رفتن قدرت خرید منجر شود و اگر قدرت خرید افزایش یابد شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

وی ادامه داد: هر زمان که تولید در کشور افزایش یابد، تورم هم کنترل می شود چون وقتی کالای باکیفیتی تولید شود، قیمت هم تعدیل می شود.

از سویی وقتی از کالایی چند نوع تولید داشته باشیم و مشتری اعم از کارگر یا کارمند این توان را داشته باشند که با قیمت مناسب و کیفیت بهتر کالا را خریداری کنند یعنی کارخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دستمزد کارگر در قیمت تمام شده چقدر است؟

سهم دستمزد کارگر در قیمت تمام شده چقدر است؟