مطالب مرتبط:
آغاز شیمی درمانی ستاره سابق استقلال
آغاز شیمی درمانی ستاره سابق استقلال
آغاز شیمی درمانی ستاره استقلال
ستاره استقلال شیمی درمانی می شود
آمادگی مراکز درمانی خوزستان در آستانه چهارشنبه سوری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 15:152024-03-12پزشكي

از بین بردن یکی از عوارض آزاردهنده شیمی درمانی با نور و صدا


اگر شما یا آشنایانتان مراحل شیمی درمانی را پشت سر گذاشته باشید، ممکن است با عارضه جانبی که معمولا تحت عنوان «مغز شیمیایی» نامیده می شود، آشنا باشید.

- اگر شما یا آشنایانتان مراحل شیمی درمانی را پشت سر گذاشته باشید، ممکن است با عارضه جانبی که معمولا تحت عنوان مغز شیمیایی نامیده می شود، آشنا باشید.

اکنون دانشمندان با استفاده از نورهای چشمک زن و اصواتی در فرکانس مشخص، راه ساده ای برای محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب ایجاد کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیمی درمانی یکی از بهترین درمان ها برای بسیاری از سرطان ها است، اما متاسفانه اثرات آن در سراسر بدن از جمله مغز احساس می شود.

به نقل از نیواطلس، بیماران اغلب عارضه مه مغزی را گزارش می کنند که بر حافظه، تمرکز و تصمیم گیری تاثیر می گذارد و برای آنها مشکل ایجاد می کند و بر تفکر و رفتار آنها تاثیر می گذارد.

در حالی که به طور معمول پس از پایان شیمی درمانی این عوارض از بین می رود، می تواند یک وقفه ناامید کننده در زندگی روزمره برای چندین ماه باشد.

اکنون یک مطالعه جدید توسط محققان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) ممکن است یک درمان نسبتا ساده را برای مقابله با این اثرات نامطلوب کشف کرده باشد و از همه بهتر، این درمان کمتر از خود شیمی درمانی تهاجمی است.


برچسب ها: شیمی درمانی - درمان - درمانی - شیمی - آشنا - عارضه - شیمیایی
آخرین اخبار سرویس:

از بین بردن یکی از عوارض آزاردهنده شیمی درمانی با نور و صدا

از بین بردن یکی از عوارض آزاردهنده شیمی درمانی با نور و صدا