نظرسنجی ایرنا: مردم به فضای مجازی بیش از صداوسیما اعتماد دارنددر نتایج نظرسنجی خبرگزاری ایرنا از بازدیدکنندگان بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران آمده است: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: بر اساس یافته های یک نظرسنجی اگرچه اینستاگرام از نظر فعالان رسانه ای و همچنین به باور افراد عادی، بیشترین نقش را در انتشار اخبار جعلی دارد، این نقش از سوی اصحاب رسانه نزدیک به 2 برابر بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است. در تعریف اخبار جعلی (فیک نیوز) به طور عمده دو ویژگی اساسی بازشناسی می شود؛ نخست آنکه جنس و مبنای این اخبار اطلاعات نادرست است و دوم، شکل ظاهری آن ها همانند خبرهای درست و واقعی است. این نوع از اخبار با یک هدف کلی گمراه سازی افکار عمومی و مخاطبان خاص و با انگیزه هایی همچون تخریب، تبلیغات، سرگرمی، شوخی و . علیه فرد، نهاد یا اجتماع از سوی منابع و رسانه های نامعتبر ساخته و منتشر می شود. در نظرسنجی میدانی خبرگزاری ایرنا از بازدیدکنندگان بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران (به تفکیک اصحاب رسانه و افراد غیررسانه ای)، مشارکت کنندگان درباره مفهوم اخبار جعلی و راهکارهای پیشنهادی آنان را برای مقابله با این معضل عرصه اطلاع رسانی، دیدگاه های خود را مطرح کردند. ناآشنایی 7 برابری غیررسانه ای ها از مفهوم اخبار جعلی نتایج به دست آمده از این پژوهش و مقایسه تحلیلی داده ها نشان می دهد، اصحاب رس برچسب ها: نظرسنجی - خبرگزاری ایرنا - اخبار - ایرنا - رسانه - اخبار جعلی - خبرگزاری |
آخرین اخبار سرویس: |