مطالب مرتبط:
هزینه کفن و دفن در بهشت زهرا چقدر افزایش می یابد؟
فیلم اعتراف تکان دهنده خانم بازیگر / بهاره رهنما : جاتون خالی ، من در بهشت زندگی می کنم !
نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
ویدیویی از صدای ترسناک و باورنکردنی زمین
جنگ اصولگرایان در بهشت/ اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین های باند زاکانی/ شهردار باید پاسخ گوی موضوعات شورا باشد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 ساعت 11:002024-04-17اجتماعي

بهشت روی زمین


می گویند بقیع بهشت روی زمین است، اما این بهشت هشتم شوال 1344 هجری قمری به دست حکومت وهابی، به دلایل واهی تمام گنبدها و قبه هایش تخریب شد و وسایل قیمتی داخل ضریحش به غارت رفت و این روزها تنها یادگار حرم بقیع، - است، اما این بهشت هشتم شوال 1344 هجری قمری به دست حکومت وهابی، به دلایل واهی تمام گنبدها و قبه هایش تخریب شد و وسایل قیمتی داخل ضریحش به غارت رفت و این روزها تنها یادگار حرم بقیع، ضریح فولادی آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایمنا، امروز هشتم شوال یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ شیعه است؛ روزی که قبرستان بقیع توسط وهابیت تخریب شد؛ به یوم الهدم معروف است، چرا که مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت را بار دیگر به رخ جهانیان کشید.

قبرستان بقیع یکی از قدیمی ترین قبرستان های تاریخ و از مکان های مقدس و مورد احترام مسلمانان به شمار می رود که در اهمیت آن، احادیث و روایاتی نیز از ائمه معصومین (ع) وجود دارد، به طور مثال پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: از بقیع هفتاد هزار نفر که صورتشان مانند ماه چهارده شب است، محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت می شوند.

در روایتی دیگر از آن حضرت آمده است که روز قیامت، هفتاد هزار تن با صفات نیکو از بقیع محشور می شوند، ایشان به کسانی که در بقیع دفن شوند، بشارت داده اند که شفاعت خواهند شد.


برچسب ها: قبرستان بقیع - قبرستان - بقیع - هجری قمری - بهشت - تخریب - ضریح
آخرین اخبار سرویس:

بهشت روی زمین

بهشت روی زمین