چگونه کیک مذاکره را تقسیم کنیم؟تصور کنید قرار است یک ماشین کارکرده را خریداری کنید. فروشنده قیمت ماشین را 750 میلیون تومان اعلام کرده است. شما با فروشنده وارد گفتگو می شوید و قیمت 670 میلیون را اعلام می کنید و سعی می کنید فروشنده را مجاب کنید تا ماشین را با تا تخفیف مناسبی به شما بفروشد. - در این مذاکره بر اساس شرایط پیش رو شما می توانید یکی از خواسته ها را بگیرید و از خواسته دیگری بگذرید. بعنوان مثال حاضرید 30% فروش را بعنوان کارمزد دریافت کنید و در عوض آن، نمایندگی انحصاری نباشید. در این مذاکره ها که پارامترهای مختلفی وجود دارد و می توان مذاکره را بسط داد، حجم کیک مذاکره متغیر است و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکره بیشتر است، به گونه ای که هرکدام از طرفین به حداکثر خواسته خودشان دست پیدا کنند. این مذاکره ها را مذاکره تلفیقی می نامند. کیک مذاکره را بزرگ تر کنیم مذاکره توزیعی را می توان همان چانه زنی نامید که خیلی از ما هر روز درگیر آن هستیم. (به یاد خرید مادرها افتادم، آنها استادان چانه زنی بودند. قیمت لباس را از فروشنده میپرسدند و وقتی فروشنده قیمتی مثلاً 100 تومان بیان می کرد، با اعتمادبنفس بالا می گفتند، اگر 10 میدی بخریم اگر نه برم از مغازه کناریتون خرید کنم. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |