مطالب مرتبط:
ساخت 2 میلیون و 400 هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن/ دولت به اندازه 13 سال گذشته پرتاب فضایی داشت/ ماجرای خرید واگن از چینی ها چیست؟
دولت به اندازه 13 سال گذشته پرتاب فضایی داشت/ ماجرای خرید واگن از چینی ها چیست؟/ نرخ ارز تاثیری بر سفره مردم ندارد!/ خاندوزی استیضاح می شود؟
نرخ ارز تاثیری بر سفره مردم ندارد!/دولت به اندازه 13 سال گذشته پرتاب فضایی داشت/ ماجرای خرید واگن از چینی ها چیست؟/ خاندوزی استیضاح می شود؟
نرخ ارز تاثیری بر سفره مردم ندارد! / دولت به اندازه 13 سال گذشته پرتاب فضایی داشت / ماجرای خرید واگن از چینی ها چیست؟/ خاندوزی استیضاح می شود؟
نرخ های تلگرامی ارز تاثیری بر سفره مردم ندارد/ دولت به اندازه 13 سال گذشته پرتاب فضایی داشت / ماجرای خرید واگن از چینی ها چیست؟/ خاندوزی استیضاح می شود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 فروردین 1403 ساعت 21:302024-04-09اقتصادي

دولت لِویاتان چیست؟


راست نو معتقد است رقابت انتخاباتی، سیاستمداران را تشویق می کند تا با دادن قول هایی درباره صرف هزینه بیشتر و اجرای برنامه های سخاوتمندانه تر حکومتی، - بی توجه به آسیب درازمدت این گونه سیاست ها بر اقتصاد به صورت افزایش مالیات ها و افزایش تورم، روی دست یکدیگر بلند شوند.

  عصر ایران - تصور دولت به صورت لِویاتان (یا در واقع به شکل غولی خودخواه که سخت علاقه مند به بسط یافتن و بزرگ شدن است) در سیاست مدرن با راست نو پیوند دارد.

این دیدگاه در لیبرالیسم کلاسیک و بویژه در فردگرایی رادیکال ریشه دارد.

  راست نو با مداخله دولت در اقتصاد و زندگی اجتماعی به شدت مخالف است و مخالفتش از این باور ناشی می شود که دولت غده ای انگلی است که آزادی فردی و امنیت اقتصادی را به خطر می اندازد.

  در این دیدگاه، دولت حکَم یا داوری بی طرف، چنانکه پلورالیست های کلاسیک فکر می کنند، نیست بلکه نگهبان سلطه جویی است که به شدت می خواهد در همه جنبه های زندگی انسان دخالت کند.

  ویژگی اصلی این دیدگاه این است که می گوید دولت منافعی را پیگیری می کند که از منافع جامعه جداست و تحقق این منافع به رشد و گسترش بی وقفه نقش یا مسئولیت خود دولت نیاز دارد.

  بنابراین متفکران راست نو می گویند گرایش قرن بیستمی به مداخله دولت، نشان دهنده فشار عمومی برای امنیت اقتصادی و اجتماعی، یا


برچسب ها: دولت - اقتصاد - سیاست - امنیت اقتصادی - زندگی اجتماعی - کلاسیک - دیدگاه
آخرین اخبار سرویس:

دولت لِویاتان چیست؟

دولت لِویاتان چیست؟