مطالب مرتبط:
چین باید در زمینه حل مناقشه اوکراین، سیگنال های واضحی به روسیه ارسال کند
زیدآبادی: تندروهایی که به مجلس راه یافته اند، سعی می کنند به مسأله حجاب هرچه بیشتر دامن بزنند و آن را به یک معضل و بحران تبدیل کنند؛ در حوزه خارجی هم تلاش خواهند کرد که برجام به طور کامل کنار گذاشته شود / تندروها فقط از کسی که فرمان برخورد می دهد، اطاعت می کنند
درخواست فرانسه از چین برای ارسال پیام به روسیه
فرانسه برای ارسال پیام به روسیه، دست به دامن چین شد
تحولات اوکراین| چرا زلنسکی انتخابات ریاست جمهوری را لغو کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 فروردین 1403 ساعت 10:152024-04-02بين الملل

تلاش فرانسه برای تحت فشار گذاشتن چین در حوزه های تجارت و جنگ اوکراین


وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات با همتای چینی در شهر پکن که در آستانه سفر برنامه ریزی شده رییس جمهور چین به فرانسه در اواخر بهار امسال صورت گرفت، - وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات با همتای چینی در شهر پکن که در آستانه سفر برنامه ریزی شده رییس جمهور چین به فرانسه در اواخر بهار امسال صورت گرفت، تلاش کرد پکن را بر سر تغییر مواضعش نسبت به مسائل تجاری و جنگ اوکراین تحت فشار بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکراتی با وانگ یی، همتای چینی خود در پایتخت چین تلاش کرد مواضع دیگر رهبران اروپایی از جمله مواضع مارک روته ، نخست وزیر هلند در سفر چند روز پیشش به پکن را تکرار کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه گفت پاریس خواستار آن است که چین پیامهایی واضح به روسیه، متحد استراتژیک خود در رابطه با جنگ اوکراین بفرستد.

فرانسه و چین در سالهای اخیر برای تقویت روابطشان تلاش هایی داشته اند و در این راستا وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در سفر به شهر پاریس به ماه فوریه به امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه گفت پکن موضع مستقل کشور او را ارج می نهد.

با این حال پاریس از طرفی به دنبال فشار وارد کردن به پکن به دلیل روابط نزدیکش با مسکو که از زمان حمله روسیه به اوکراین نزدیک تر شده، بوده ا


برچسب ها: وزیر امور خارجه - فرانسه - امور خارجه - رییس جمهور چین - مذاکرات - برنامه ریزی - خارجه
آخرین اخبار سرویس:

تلاش فرانسه برای تحت فشار گذاشتن چین در حوزه های تجارت و جنگ اوکراین

تلاش فرانسه برای تحت فشار گذاشتن چین در حوزه های تجارت و جنگ اوکراین