مطالب مرتبط:
معرفی انواع چک بانکی و مشخصات آن
انواع چک بانکی و مشخصات آن
قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول
برپایی بیش از 55 غرفه عرضه انواع تولیدات صنایع دستی در آذربایجان غربی
انواع چک بانکی و مشخصات آن
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 فروردین 1403 ساعت 10:152024-03-24اقتصادي

معرفی انواع قطارهای سریع السیر چین


چین تا پایان سال 2023، دارای طولانی ترین شبکه راه آهن پرسرعت جهان با طول کل 45هزار کیلومتر (27هزار و 961 مایل) بوده است و این شبکه گسترده تقریبا دو سوم خطوط راه آهن پرسرعت جهانی را در خدمات تجاری تشکیل می دهد.

- چین تا پایان سال 2023، دارای طولانی ترین شبکه راه آهن پرسرعت جهان با طول کل 45هزار کیلومتر (27هزار و 961 مایل) بوده است و این شبکه گسترده تقریبا دو سوم خطوط راه آهن پرسرعت جهانی را در خدمات تجاری تشکیل می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع برقی کردن خط آهن در ایران علیرغم اینکه سالها مطرح شده، اما هنوز اجرا نشده است و طول خط برقی ریلی ایران کمتر از 200 کیلومتر مربوط به مسیر جلفا - تبریز و تبریز - آذرشهر است.

پس از آن دولت ها وعده های مختلفی برای اجرای راه آهن برقی به ویژه در مسیر پرتردد و با استراتژیک تهران - مشهد دادند اما این قطار برقی هنوز به حرکت درنیامده و به مقصد نرسیده است.

در این راستا دولت سیزدهم برنامه هایی دارد و مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم - در روزهای پایانی 1401 وعده داد که عملیات قطار سریع السیر مسیر تهران - مشهد از 1402 آغاز می شود.

همچنین چندی پیش سید ابراهیم رییسی - رییس جمهور - نیز در جلسه ای، آخرین وضعیت مهمترین پروژه های ریلی و تزانزیتی کشور و راهکارهای تسریع در اجرا و تسهیل تامین مالی این طرح ها را بررسی کرد و


برچسب ها: راه آهن - پرسرعت - طولانی ترین - کیلومتر - پایان سال - شبکه - برقی
آخرین اخبار سرویس:

معرفی انواع قطارهای سریع السیر چین

معرفی انواع قطارهای سریع السیر چین