مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 فروردین 1403 ساعت 08:552024-04-08سياسي

حق حاکمیت دیجیتال، چیستی و چرایی؟


حق حاکمیت دیجیتال (Digital Sovereignty) از مفاهیمی است که در چند سال اخیر مورد توجه سیاستگذاران حوزه دیجیتال در جهان قرار گرفته است.

پیشتر این کلیدواژه یا مفاهیمی نزدیک به آن بیشتر توسط دولتمردان کشورهای جنوب (Global South) در واکنش به گسترش تکنولوژی های دیجیتال .

- حق حاکمیت دیجیتال (Digital Sovereignty) از مفاهیمی است که در چند سال اخیر مورد توجه سیاستگذاران حوزه دیجیتال در جهان قرار گرفته است.

پیشتر این کلیدواژه یا مفاهیمی نزدیک به آن بیشتر توسط دولتمردان کشورهای جنوب (Global South) در واکنش به گسترش تکنولوژی های دیجیتال و فضای مجازی مطرح می شد ولی اثرات متحول کننده به گونه ای بود که امروز جمع کثیری از کشورهای جهان عودت حق حاکمیت دیجیتال خود را مطالبه می کنند.

علی سعد- مدیر اندیشکده حکمرانی شریف - با بیان این مطلب در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده شده است، اظهار کرد: مرور ادبیات این حوزه نشان از عدم وجود برداشت واحد از این مفهوم در ذهن سیاستگذاران کشورهای مختلف است.

این عدم تطبیق، منجر به رویکردهای مختلف برای اعمال آن شده است.

شدت و ضعف اعمال سیاست و از سوی دیگر عدم جامعیت اتخاذ این سیاست ها می تواند به ایجاد مشکلاتی در زیست بوم دیجیتال منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق حاکمیت دیجیتال، چیستی و چرایی؟

حق حاکمیت دیجیتال، چیستی و چرایی؟