مطالب مرتبط:
بحران اقتصادی نتیجه آرمانگرایی جریانی است که تحریم را کاغذپاره می داند/ بودجه سال جدید ارزش ریال را کاهش خواهد داد
پیش بینی خوش بینانه اقتصادی منطقه یورو
بازار مسکن همچنان در کما| پیش بینی بازار در سال 1403| در بدترین نظام های اقتصادی جهان هم اینچنین وام مسکن به مردم نمی دهند
توسعه اقتصادی و امنیت جمعی دو روی یک سکه هستند؟
مسئولان اقتصادی دولت متوجه عواقب سرکوب مزدی نیستند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 فروردین 1403 ساعت 10:152024-03-25اقتصادي

چند بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه ای شدند؟


نتایج اجرای طرح کارورزی نشان می دهد که تاکنون بیش از 161 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این طرح ثبت نام کرده و بیش از 22 هزار بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه ای شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (71) قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاستهای فعال بازار کار در قالب تبصره (18) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده و زمینه های لازم برای ارائه آموزشهای شغلی به فارغ التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیتهای بلااستفاده موجود در واحـدهای فعال اقتصادی در بخشهای خصوصی و تعاونی را فراهم کرده است.

از مهم ترین اهداف اجرای این طرح می توان به افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما اشاره کرد.

این طرح یکی از طرح های اثرگذار در توسعه اشتغال و بازار کار است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب کارجویان در بنگاه های اقتصادی را فراهم می کند و وزارت کار مجری آن طی سالهای اخیر بوده است.


برچسب ها: فارغ التحصیلان دانشگاهی - فارغ التحصیلان - بنگاه اقتصادی - طرح کارورزی - اقتصادی - معافیت بیمه - قانون برنامه ششم توسعه
آخرین اخبار سرویس:

چند بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه ای شدند؟

چند بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه ای شدند؟