رشت - آستارا و رشت - کاسپین؛ عقب تر از از وعده هاآستارا که یکی از بخش های کلیدی کریدور شمال - جنوب به شمار می رود، در دستور کار با روس ها قرار دارد اما پس از تعلل هایی که صورت گرفته، - راه آهن رشت - آستارا که یکی از بخش های کلیدی کریدور شمال - جنوب به شمار می رود، در دستور کار با روس ها قرار دارد اما پس از تعلل هایی که صورت گرفته، عملیات اجرایی آن به سال جدید موکول شده و از سوی دیگر راه آهن رشت - کاسپن که قرار بود تا پایان 1402 بهره برداری شود هم هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل ونقل بین المللی از موضوعات مهم در سیاست های کلی حمل ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به در دیدار با شرکت روسی خبر داد و گفت: پس از نشست های فنی و تخصصی فراوان از سوی کارشناسان دو کشور، نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید. پس از آن مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- درباره آخرین وضعیت راه آهن رشت - آستارا اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه رشت با آستارا در توافق با روسیه از ابتدای سال جدید میلادی آغاز خواهد شد و توافق با ارمنستان منجر شد که برای اولین بار با شرکت های ایرانی قرارداد بیش از 200 میلیون دلاری برای تکمیل کریدورهای گذرگاهی شمال به جنوب منعقد ش برچسب ها: آستارا - کریدور - دستور کار - برنامه هفتم توسعه - حمل ونقل - راه آهن - قرار |
آخرین اخبار سرویس: |