مطالب مرتبط:
سیزده عدد سرنوشت ساز در علوم کیهانی!
سیزده عدد سرنوشت ساز در علوم کیهانی!
آغاز انتخابات سرنوشت ساز شهرداری ها در ترکیه / آیا اردوغان قدرت لازم برای تغییر قانون اساسی را به دست می آورد؟ / رای دهندگان امیدی به بهبود وضعیت ندارند
کشف گنج هنگام ساخت و ساز در زمین / عکس
حمایت از طرح های جریان ساز حوزه ایثار و شهادت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 فروردین 1403 ساعت 08:302024-04-01سياسي

سیزده عدد سرنوشت ساز در علوم کیهانی!


این اعداد به ترتیب زمانی که علم برای اولین بار از وجود آنها مطلع شد، به شما معرفی می شوند.

- ، برخی از شماره ها، مثل شماره تلفن یا کد ملی تان، برای شما به مراتب مهم تر از شماره های دیگر هستند ولی اعدادی که در این مقاله در موردشان صحبت می کنیم، از اهمیتی کیهانی برخوردارند و مفاهیمی اساسی هستند که جهان ما را تعریف کرده، وجود حیات را ممکن می کنند و سرنوشت نهایی جهان را تعیین می نمایند.

خبرآنلاین نوشت؛ این مقاله در حقیقت بخشی از کتاب "اعداد کیهانی: اعدادی که جهان ما را تعریف می کنند" نوشته پروفسور جیمز استاین، استاد ریاضیات دانشگاه کالیفرنیاست که نه تنها به تاثیری که هر عدد بر جهان و زندگی ما دارد اشاره می کند، بلکه داستان آن را هم بیان می کند: از افرادی که این اعداد را کشف کردند تا کاربردهایشان.

این اعداد را به ترتیبی که علم برای اولین بار از آنها آگاه شد به شما معرفی می کنیم: 1- ثابت جهانی گرانش در سال 1665 در لندن، اوضاع بسیار بد بود.

آن سال بیماری طاعون بوبونیک در لندن بیداد می کرد و افراد با اینکه اطلاعات پزشکی کمی داشتند، می دانستند که باید شهر را ترک کنند.

دانشگاه کمبریج تعطیل شد و یکی از فارغ التحصیلان آن دانشگاه به نام ایزاک نیوتون به وولستروپ برگشت و هجده ماه را در آنجا سپری کرد تا دری بزرگ را به روی دنیای مدرن باز کند


برچسب ها: اعداد - جهان - شماره - سرنوشت - معرفی - اولین - مقاله
آخرین اخبار سرویس:

سیزده عدد سرنوشت ساز در علوم کیهانی!

سیزده عدد سرنوشت ساز در علوم کیهانی!