مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1403 ساعت 15:102024-04-19بين الملل

وزرای خارجه گروه 7 خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند


بر اساس بیانیه نشست وزرای امور خارجه گروه هفت (G7) که امروز جمعه منتشر شد، این کشورها از ایران خواستند تا با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) همکاری داشته باشد.

- بر اساس بیانیه نشست وزرای امور خارجه گروه هفت (G7) که امروز جمعه منتشر شد، این کشورها از ایران خواستند تا با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) همکاری داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت آمده است: ما از ایران می خواهیم که تشدید تنش های هسته ای را متوقف و معکوس کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، این بیانیه می افزاید: ما از ایران می خواهیم از ادامه فعالیت های غنی سازی اورانیوم گزارش شده توسط آژانس بین المللی انرژی هسته ای در چارچوب ارائه شده توسط UNSCR 2231 که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارند و خطرات اشاعه قابل توجهی را ایجاد می کنند، خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی بازگشت به همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را برای فراهم آوردن اطمینان از اینکه برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است، فراهم می کند.

این بیانیه و اظهار نگرانی در حالی صادر شده که محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی کشور درباره ادعای رافائل گروسی، رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته ای ایران ابهام دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزرای خارجه گروه 7 خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند

وزرای خارجه گروه 7 خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند