مطالب مرتبط:
تاثیر ورزش بر درمان بی خوابی
کاهش مرگ ومیر با انجام این ورزش ها
کاهش مرگ ومیر با انجام این ورزش ها
عادت هایی که باعث بی خوابی می شود
افزایش همدلی و انسجام در جامعه کار و تولید با توسعه ورزش های کارگری میسر می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1403 ساعت 10:502024-04-07پزشكي

کدام ورزش منجر به کاهش بی خوابی می شود؟


نتایج تحقیق بین المللی 10 ساله نشان می دهد که ورزش مداوم 2 تا سه بار در هفته در طولانی مدت با کاهش خطر بی خوابی همچنین توانایی خوابیدن 6 تا 9 ساعت توصیه شده در هر شب، - ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق بین المللی 10 ساله نشان می دهد که ورزش مداوم 2 تا سه بار در هفته در طولانی مدت با کاهش خطر بی خوابی همچنین توانایی خوابیدن 6 تا 9 ساعت توصیه شده در هر شب، مرتبط است.

به گفته محققان، ورزش منظم با سلامت کلی بهتر مرتبط است و نتایج تحقیقات متعدد نشان داده اند که فعالیت بدنی، خواب باکیفیت بهتر حتی ممکن است علائم بی خوابی مزمن را بهبود بخشد اما به طور کامل مشخص نیست که تا چه اندازه جنسیت، سن، وزن (شاخص توده بدن)، آمادگی جسمانی کلی، سلامت عمومی و نوع ورزش در این ارتباط نقش دارند.

فعالیت بدنی و خواب ورزش منظم با سلامتی بهتر مرتبط و نتایج تحقیقات متعدد نشان می دهد که فعالیت بدنی برای خواب مفید و ممکن است علائم بی خوابی مزمن را بهبود بخشد.

ارتباط مثبت بین فعالیت بدنی و خواب ممکن است تابع عوامل تعدیل کننده متعددی مانند جنسیت، سن، شاخص توده بدنی، سطح آمادگی جسمانی، سلامت عمومی و ویژگی های نوع ورزش مورد نظر باشد، بنابراین، خواب و فعالیت بدنی به احتمال زیاد از طریق تعاملات پیچیده و متقابل ازجمله مسیرهای فیزیولوژیکی و روانی متعدد بر یکدیگر تاثیر م


برچسب ها: خواب - فعالیت بدنی - بی خوابی - نتایج تحقیقات - ورزش - تحقیق - بین المللی
آخرین اخبار سرویس:

کدام ورزش منجر به کاهش بی خوابی می شود؟

کدام ورزش منجر به کاهش بی خوابی می شود؟