مطالب مرتبط:
رشد 394 درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
استاندار ایلام: نظارت مستمر و اثرگذار بر بازار استان تا پایان سال تداوم داشته باشد
رشد 394 درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
بهره مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب های فارس
اولیانوف: غرب با خودداری از احیای مذاکرات برجامی، مسئول وضع کنونی خاورمیانه است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1403 ساعت 13:352024-04-15اجتماعي

احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از 13 سال تعطیلی


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از راه اندازی و احیای رصدخانه نجوم چغاسبز ایلام پس از 13 سال تعطیلی خبر داد.

- رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با مساحت 250 متر و زیربنای 200 متر در سال 1375 تأسیس شد و در سال 1377 شروع به کار کرده است ولی قریب به 13 سال است که به دلایل مختلف این رصدخانه تعطیل بوده است.

فاطمه رستگار با حضور در ایسنا گفت: مرکز رصدخانه نجوم که یکی از مراکز خیلی خوب و علمی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است، استان ایلام، جزء یکی از سه استان های کشور است که رصدخانه دارد ولی متأسفانه این مرکز قریب به 13 سال تعطیل بوده است که به یمن این دولت و کمک های استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و امام جمعه ایلام، بعد از مدت ها این مرکز احیا شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوان استان ایلام با اشاره به اینکه این رصدخانه با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان احیا شده است، خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی و عمرانی در سال 1402 در این رصدخانه انجام شده است.

همچنین 2 میلیارد تومان بودجه نیز برای تجهیزات پیشرفته رصدخانه و آسمان نما تعیین شده است و یک گروه تخصصی از دانشگاه فردوسی مشهد کار خود را شروع کرده و در حال تجهیز این مرکز هستند، این مرکز اواخر اردیبهشت افتتاح می شود.


برچسب ها: کانون پرورش فکری کودکان - کانون پرورش فکری - رصدخانه - مدیرکل کانون پرورش فکری - استان ایلام - پرورش فکری - ایلام
آخرین اخبار سرویس:

احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از 13 سال تعطیلی

احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از 13 سال تعطیلی