مطالب مرتبط:
گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات وعده صادق
واکنش اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی به عملیات وعده صادق / آفرین بر سپاه قهرمان ما
ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر رفع شود
هدف جاه طلبانه ارتقای فوتبال با استفاده از هوش مصنوعی
تلاش رهبران گروه 7 برای تقویت روحیه مقامات اسراییل در پی عملیات وعده صادق ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1403 ساعت 12:552024-04-15سياسي

ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال


رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه راهکارهایی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال، به نقش بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی و مرکز اطلاعات مالی کشور در این حوزه اشاره کرد.

- رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه راهکارهایی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال، به نقش بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی و مرکز اطلاعات مالی کشور در این حوزه اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض با اشاره به ضرورت ارتقای حکمرانی در حوزه ریال، اظهار کرد: هم نهادهای اقتصادی می توانند به نوعی در ارتقای حکمرانی ریال در کشور مؤثر باشند، اما برخی از این نهادها مثل نظام بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی و مرکز اطلاعات مالی کشور در حکمرانی ریال از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار دارند.

وی توضیح داد: در سال های اخیر نیز با روشن تر شدن اهمیت شفافیت اقتصادی، اقدامات اصلاحی قابل توجهی به خصوص از منظر زیرساخت های قانونی انجام شده است که می تواند بهره گیری از این اطلاعات و تراکنش های مالی به دلیل بهبود شفافیت اقتصادی نقش مؤثری در پیشگیری از بروز فساد داشته باشد.


برچسب ها: سازمان امور مالیاتی - مرکز پژوهش های مجلس - مجلس شورای اسلامی - رییس مرکز پژوهش های مجلس - مرکز پژوهش های - حکمرانی - شورای اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال

ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال