مدیریت پیشگیرانه بحران در کسب و کاردر وضعیتی که مدیران تقریباً هر روز سیگنال های هشدار دهنده ای از احتمال وقوع حداقل یک بحران احتمالی دریافت می کنند، باید راهکاری برای پیشگیری از آن پیدا کنند که بتوانند از وقوع بحران جلوگیری کنند. - عصر ایران / مدرسه کار و کسب ؛ دکتر علیرضا داداشی - در وضعیتی که مدیران تقریباً هر روز سیگنال های هشدار دهنده ای از احتمال وقوع حداقل یک بحران احتمالی دریافت می کنند، باید راهکاری برای پیشگیری از آن پیدا کنند که بتوانند از وقوع بحران جلوگیری کنند. مدیران مرتبا در حال دست و پنجه نرم کردن با تغییرات زیادی هستند و بنابراین باید از وجود یک مسیر کارآمد برای حل مشکلات اطمینان حاصل کنند. در این نقطه است که نقش کلیدی مدیران به ویژه مدیر بحران شکل می گیرد. تعریف مدیریت بحران فرآیندی است شامل نحوه مواجهه یک کسب و کار یا سازمان با یک وضعیت اضطراری ناگهانی، پیش یا پس از وقوع آن وضعیت. رویکردها به مدیریت بحران نگرش های موجود نسبت به مدیریت بحران را می توان به دو رویکرد اصلی تقسیم کرد: رویکرد واکنشی رویکرد پیشگیرانه رویکرد واکنشی به مدیریت بحران به طور کلی به مجموعه ای از رویه ها و اصول برای کمک به خارج کردن کسب و کار آسیب دیده از بحران و تثبیت شرایط جدید اطلاق می شود. برچسب ها: بحران - مدیر - احتمال - مدیران - احتمال وقوع - وضعیت - مدیریت |
آخرین اخبار سرویس: |