مطالب مرتبط:
18 استان درگیر ناترازی آب
رتبه 54 کم آبی در 56 سال گذشته؛ 18 استان درگیر ناترازی
آخرین اخبار از امدادرسانی در استان های درگیر سیل
استاندار: پلیس استان مرکزی جاده ها را برای رانندگان متخلف ناامن کند
نوجوان و جوان اولویت کشتی باچوخه استان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1403 ساعت 11:152024-03-21اقتصادي

18 استان درگیر ناترازی آب


چهارمین سال خشکسالی را پشت سر می گذاریم که خشکسالی و کم بارشی باعث شده که در روند بررسی آمار موجود از 56 سال گذشته میزان بارش ها رتبه کاهش بارش رتبه 54 قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، هاشم امینی مدیر عامل آبفای کشور با اشاره به اینکه شهروندان و هم میهنان در خصوص آب شرب در ایام پیک مصرف دغدغه دارند، گفت: شرایط اقلیمی باعث شده که چهارمین سال خشکسالی را پشت سر بگذاریم که خشکسالی و کم بارشی باعث شده که در روند بررسی آمار موجود از 56 سال گذشته میزان بارش ها رتبه کاهش بارش رتبه 54 قرار دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در چهارمین سال خشکسالی به سر می بریم و این موضوع باعث ناترازی در منابع آب شرب شده است، به همین دلیل وزارت نیرو قطعاً به جهت تکلیف و وظیفه ای که در تأمین آب شرب دارد برنامه ریزی بسیار منسجمی را برای تأمین آب شرب به خصوص در پیک مصرف انجام داده است.

به گفته مدیر عامل آبفای کشور پس از پایش و بررسی های انجام گرفته بر کل کشور شاهد ناترازی برای 18 استان هستیم و پروژه های متعددی را تعریف کرده ایم که از ابتدای مهر این پروژه ها آغاز شده و امیدواریم در پیک مصرف تابستان نگرانی از بابت تأمین آب نداشته و پایداری شبکه آب شرب برای برداشت مردم حفظ شود.


برچسب ها: خشکسالی - بارش - آب شرب - تأمین آب شرب - چهارمین - میزان بارش - آبفای کشور
آخرین اخبار سرویس:

18 استان درگیر ناترازی آب

18 استان درگیر ناترازی آب