مطالب مرتبط:
رولز-رویس گوست با تیونینگ ایرانی! (عکس)
خطر در کمین مهدی طارمی؛ تلاش پرتغالی ها برای حذف ستاره ایرانی!
آیا پوتین یک پدیده تصادفی است؟ | آیا آنچه درباره روش او برای حفظ قدرت گفته می شود، واقعی است؟ | آیا او محبوب اکثریت مردم روسیه است؟ | راز ماندگاری و تداوم او در قدرت چیست؟
راز طعم بی نظیر مرغ با بهترین روش های مزه دار کردن | فیلم
جوشن کبیر: راز و نیاز با خداوند در شب های قدر + متن کامل، ترجمه و صوت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 فروردین 1403 ساعت 22:502024-03-30ورزشي

چند راز مهم سنتی ترین غذای ایرانی!


این غذای سنتی به اندازه ای با زندگی مان عجین شده که شاید هیچ وقت به این فکر نکنیم که تاریخچه اش به چه زمانی برمی گردد و آیا طی این زمانی که گذشته، - ؛ اگر بخواهیم به سنتی ترین غذای ایرانی فکر کنیم، معمولا اولین گزینه آبگوشت در ذهنمان تداعی می شود.

غذایی که از کودکی در جمع های خانوادگی با آداب سنتی خودش در خاطرمان نقش بسته و هنوز که هنوز است، برای لمس دوباره آن خاطرات در جمع های آخر هفته خانوادگی، از غذاهای محبوب محسوب می شود.

این غذای سنتی به اندازه ای با زندگی مان عجین شده که شاید هیچ وقت به این فکر نکنیم که تاریخچه اش به چه زمانی برمی گردد و آیا طی این زمانی که گذشته، تغییراتی داشته یا نه؟ اصلا با گذر زمان آیا جایگاه این غذا بین مردم تغییر کرده؟ در این مطلب، به تمام این موارد می پردازیم و سعی می کنیم اطلاعات مفیدی درباره این غذای سنتی و اصیل ایرانی ارائه کنیم.

تاریخچه آبگوشت حضور دقیق آبگوشت میان ایرانیان دقیقا معلوم نیست امّا قدیمی ترین سندی که پیدا شده از این غذا نام برده باشد به حدود قرن 8 هجری برمی گردد! البته در متون قدیمی خیلی با نام آبگوشت از این غذا نام نبرده اند و بیشتر شورباج نامیده می شود.

همچنین خیلی پیش تر از این ها، این غذا به عنوان نخودآب یا یخنی بین مردم رایج بود.


برچسب ها: غذای سنتی - غذای - سنتی - غذای ایرانی - کنیم - زمان - زمانی
آخرین اخبار سرویس:

چند راز مهم سنتی ترین غذای ایرانی!

چند راز مهم سنتی ترین غذای ایرانی!