عملکرد حمل ونقل بار ریلی؛ پرسروصدا و ناامیدکنندهبا وجود تاکید بر رشد حمل ونقل ریلی که حتی در برنامه های توسعه نیز به آن اشاره شده، سهم حمل بار ریلی در این سال ها کاهش یافته و در 1402، این عدد به 11 درصد رسیده که با هدف 30 درصدی در برنامه ششم توسعه، - با وجود تاکید بر رشد حمل ونقل ریلی که حتی در برنامه های توسعه نیز به آن اشاره شده، سهم حمل بار ریلی در این سال ها کاهش یافته و در 1402، این عدد به 11 درصد رسیده که با هدف 30 درصدی در برنامه ششم توسعه، همچنان فاصله زیادی دارد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمل ونقل ریلی علاوه بر مزایای فراوان در سطح ملی مانند ایمنی، توان حمل انبوه و ارزان، کاهش مصرف سوخت و کاهش خسارات زیست محیطی، دارای ارزش راهبردی برای کشور است و می تواند از ابعاد سیاسی و امنیتی برای کشور ایجاد قدرت کرده و مزیت رقابتی در عرصه بین المللی ایجاد کند. این در حالی است که مرکز پژوهش های مجلس هم در گزارش های خود می گوید که سهم حمل ونقل ریلی از حمل ونقل کشور اندک است. براساس بند ب ماده (57) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور باید نسبت به سال 1401 کاهش پیدا کرده است. سبحان نظری -دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی- پیش از این گفته بود یکی از مشکلات حوزه ریلی کشور این است که باوجود تاکید قوانین و اسناد بالادستی بر لزوم خروج شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از حوزه تصدی گری، هنوز مالکی برچسب ها: حمل ونقل - ریلی - برنامه - توسعه - برنامه ششم - مرکز پژوهش های مجلس - کاهش |
آخرین اخبار سرویس: |