مطالب مرتبط:
سوییس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
عدم حضور روسیه در مذاکرات صلح اوکراین
واکنش مسکو به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوییس/ بدون حضور روسیه جنگ پایان نخواهد یافت
صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیه خلیج فارس
افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 ساعت 11:152024-05-03اقتصادي

مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه


طالبان سرگرم همکاری با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز منطقه ای تجارت انرژی است که فروش نفت از روسیه به جنوب آسیا را تسهیل می کند.

- طالبان سرگرم همکاری با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز منطقه ای تجارت انرژی است که فروش نفت از روسیه به جنوب آسیا را تسهیل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان اخیرا در کابل، درباره ایده ایجاد یک هاب انرژی و لجستیک در ولایت هرات در غرب افغانستان، گفتگو کرده اند.

نورالدین عزیزی، وزیر بازرگانی موقت طالبان به رویترز گفت: این سه کشور قصد دارند در این هاب سرمایه گذاری کنند که انتظار می رود هاب فروش نفت روسیه به کشورهای جنوب آسیا از جمله پاکستان باشد.

این مقام طالبان اظهار کرد: بر اساس گفتگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.

عزیزی به رویترز گفت: پس از نشستهای سه جانبه هفته گذشته در افغانستان، تیمهای فنی از افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان ظرف دو ماه آینده، پیش نویس توافق نامه ای را تهیه خواهند کرد که برنامه های رسمی برای هاب جدید انرژی را مشخص می کند.

به گفته عزیزی، این مرکز لجستیک در ابتدا قرار است ظرفیت یک میلیون تن نفت را داشته باشد، اما وی مشخص نکرد که این مرکز چه زمانی می تواند فعالی


برچسب ها: طالبان - ترکمنستان - قزاقستان - فروش نفت - روسیه - نفت روسیه - آسیا
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه

مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه