مطالب مرتبط:
اگر این سنگ نگاره را از بین ببرید، نفرین ایزدان باستانی به دنبالتان خواهد بود
معاون وزیر جهاد کشاورزی : شوری خاک از دغدغه های جدی کشور است 
بقایای یک سیاره باستانی در زیر پوسته زمین کشف شد!
محمدعلی علومی فردا به خاک سپرده می شود
فعال صنفی بازنشستگان کارگری شوش و هفت تپه: بازنشستگان از افزایش ناچیز مستمری ها ناراضی اند / «شوش» بیمارستان ملکی و امکانات درمانی ندارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 ساعت 23:102024-05-06اجتماعي

خاک ریزی بر روی تپه باستانی ارگ شهر کهنه قوچان توسط شهرداری


قسمتی از تپه که گفته می شود دست اندازی به آن صورت گرفته به دلیل حفاری های غیرمجاز بوده که گودالی نسبتاً عمیق ایجاد شده بود.

- قسمتی از تپه که گفته می شود دست اندازی به آن صورت گرفته به دلیل حفاری های غیرمجاز بوده که گودالی نسبتاً عمیق ایجاد شده بود.

 ایسنا نوشت رضوی طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر تخریب بخشی از تپه باستانی ارگ شهر کهنه شهرستان قوچان توسط شهرداری این شهر، با پیگیری خبرنگار ایسنا مشخص شد شهرستان قوچان به واسطه کُشتی خیز بودن در تمام شهرهای وابسته به آن مراسم کُشتی برگزار می شود و با توجه به اینکه سال های گذشته در محل تپه مراسم کشتی با چوخه انجام می شده چند سالی تعطیل شده است شهرداری شهر کهنه تصمیم می گیرد با خاک ریزی محیط را برای این مراسم آماده کند.

شهردار شهر کهنه در همین خصوص به ایسنا گفت: شهر کهنه شهر قدیمی و باستانی با سابقه هزارساله از دوره ایلخانی است، البته بر اساس فرضیه دیگری نیز محل شهر باستانی آساک در این نقطه است.

مهدی مهدیان قوچان عتیق افزود: تصور همگان از ارگ محوطه ای دیواری با برج و بارو است؛ ولی منطقه ای که تحت عنوان ارگ شناخته می شود یک تپه و تلی از خاک است.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه ما به عنوان شورای اسلامی و شهرداری شهر کهنه این است که شهر کهنه و وجود آستان مقدس امامزاده سلطان ابراهیم (ع) باید مکمل ه


برچسب ها: شهر کهنه - شهرستان قوچان - شهردار - باستانی - شهرداری - تپه باستانی - کهنه
آخرین اخبار سرویس:

خاک ریزی بر روی تپه باستانی ارگ شهر کهنه قوچان توسط شهرداری

خاک ریزی بر روی تپه باستانی ارگ شهر کهنه قوچان توسط شهرداری