مطالب مرتبط:
عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
جزییات جدید از عوارض نامشخص « قلیان اکسیژن »
ماجرای عجیب قلیان اکسیژن ؛ آزمایش روی مردم آن هم بدون اطلاع رسانی؟!
«قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 ساعت 07:002024-04-30پزشكي

قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می تواند داشته باشد؟


در این وسیله از ترکیب گاز های اکسیژن و N2O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد، - استفاده می شود.

چند روزی است که بحث سرو  قلیان اکسیژن  در بسیاری از کافه ها و سفره خانه ها و مخاطرات پیدا و پنهان آن، سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده است و بحث بر سر مضر بودن یا نبودن این قلیان بالا گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزیاتو، قصه از این قرار است که وزارت ارشاد برای کاهش مصرف دخانیات در میان جوانان، در یک طرح بالینی و آزمایشی از ترکیب گاز های شیمیایی N2O و اکسیژن استفاده کرده که به گواه مصرف کنندگان باعث احساس سرخوشی و خلسه موقتی می شود.

اما آیا دختران و پسران جوانی که طی این سال ها اقدام به استعمال قلیان اکسیژن کرده و می کنند، می دانند که عملاً در حال شرکت در طرح مطالعاتی وزارت بهداشت هستند تا این وزارتخانه از طریق این افراد به عوارض پیدا و پنهان استعمال قلیان اکسیژن پی ببرد؟! آن گونه که مسئولان وزارت بهداشت به رسانه ها اعلام کرده اند، پاکدم یا همان قلیان اکسیژن ثبت اختراع شده و براساس یک طرح مطالعاتی درحال عرضه است.

یکی از مصرف کنندگان قلیان اکسیژن می گوید که حس استفاده از این گاز تداعی کننده احساس فصد خون بود! (فصد خون یا رگ زنی یکی از روش های خون گیری در طب سنتی است.


برچسب ها: اکسیژن - قلیان - سازمان غذا و دارو - وزارت - شبکه های اجتماعی - استفاده - طرح مطالعاتی
آخرین اخبار سرویس:

قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می تواند داشته باشد؟

قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می تواند داشته باشد؟