مطالب مرتبط:
کشف پاسخ جدیدی برای معمای دیرین یک سیاره جهنمی!
اولین درمان بیماری سلول داسی شکل روی بدن کودک 12 ساله تجربه شد!
اولین درمان بیماری سلول داسی شکل روی بدن کودک 12 ساله تجربه شد!
شهر سوخته پیشرفته ترین شهر جهان قدیم | علت آتش گرفتن شهر سوخته چیست؟ | اولین انیمیشن جهان تا نخستین چشم مصنوعی در شهرسوخته +تصویر
کشف جدید زبان شناسان: 4 سفر حماسی از سرزمین های یخی که به پیدایش اولین آمریکایی ها منجر شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 ساعت 08:552024-05-08دانش

کشف سرنخ های جدیدی درباره شکل گیری اولین سیاه چاله های جهان


مشاهده نور ستاره های گریزان در اطراف برخی از نخستین اختروش ها، سرنخ های جدیدی را درباره شکل گیری اولین سیاه چاله های جهان در اختیار ستاره شناسان دانشگاه «ام آی تی» قرار داده است.

- مشاهده نور ستاره های گریزان در اطراف برخی از نخستین اختروش ها، سرنخ های جدیدی را درباره شکل گیری اولین سیاه چاله های جهان در اختیار ستاره شناسان دانشگاه ام آی تی قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ستاره شناسان دانشگاه ام آی تی (MIT) نور ستاره های گریزان را در اطراف برخی از نخستین اختروش های جهان مشاهده کرده اند.

این سیگنال های دور که به دوران کودکی جهان بازمی گردند، سرنخ هایی را درباره چگونگی تکامل یافتن اولین سیاه چاله ها و کهکشان ها آشکار می کنند.

به نقل از ساینمگ، اختروش ها مراکز فروزان کهکشان های فعال به شمار می روند که در هسته خود میزبان یک سیاه چاله کلان جرم سیری ناپذیر هستند.

بیشتر کهکشان ها میزبان یک سیاه چاله مرکزی هستند که ممکن است گهگاه از گازها و بقایای ستاره ای استفاده کنند و در حین چرخش مواد به سمت سیاه چاله، انفجار کوتاهی از نور را به شکل یک حلقه درخشان به وجود بیاورند.

در مقابل، اختروش ها می توانند مقادیر بسیار زیادی از ماده را در بازه های زمانی بسیار طولانی تری مصرف کنند و یک حلقه بسیار درخشان را به وجود بیاورند.


برچسب ها: سیاه چاله - ستاره شناسان - ستاره - دانشگاه ام آی تی - اختروش - دانشگاه - جهان
آخرین اخبار سرویس:

کشف سرنخ های جدیدی درباره شکل گیری اولین سیاه چاله های جهان

کشف سرنخ های جدیدی درباره شکل گیری اولین سیاه چاله های جهان