مطالب مرتبط:
برای نابودی ویروس ها پنجره را باز کنید!
برای نابودی ویروس ها پنجره را باز کنید!
اجازه فعالیت به 3 کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
دبیرکل اتحادیه عرب: هدف اسراییل از آواره کردن اهالی غزه، نابودی مساله فلسطین است
پاکسازی مزارع آلوده فارس/نابودی 270 هکتار زمین در گردخون+فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 10:052024-05-01پزشكي

برای نابودی ویروس ها پنجره را باز کنید!


پژوهشگران می گویند سطوح بالاتر کربن دی اکسید(CO2) به این معنی است که ویروس ها طول عمر بیشتری خواهند داشت و افراد بیشتری را آلوده می کنند، بنابراین باز کردن پنجره می تواند یک راه موثر برای کم کردن ویروس های معلق در هوا باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، کربن دی اکسید یک عمل کلیدی برای بیشتر زنده ماندن ویروس های معلق در هوا و در نتیجه احتمال انتشار بیشتر آنهاست.

بنابراین باز کردن پنجره می تواند یک راه علمی برای جلوگیری از انتشار ویروس های تنفسی نسبت به آنچه که در ابتدا پیش بینی شده بود، باشد.

به نقل از ان ای، با ظهور کووید-19، جهان یاد گرفت که بودن در فضای نزدیک با فرد یا افراد دیگر چگونه می تواند خطر ابتلا به این ویروس را افزایش دهد.

اکنون تحقیقات جدید به رهبری پژوهشگران دانشگاه بریستول در بریتانیا یک پاسخی به این پرسش داده است که چگونه و چرا ویروس های تنفسی موجود در هوا برای مدت طولانی تری در فضاهای بسته باقی می مانند.

آنها می گویند پای کربن دی اکسید در میان است.

آلن هادرل، سرپرست و نویسنده ارشد این مطالعه و محقق ارشد علوم هواپخش در دانشکده شیمی دانشگاه بریستول می گوید: ما می دانستیم که ویروس عامل کووید-19 موسوم به SARS-CoV-2 مانند سایر ویروس ها،  از طریق هوایی که تنفس می کنیم، پخش می شود، اما این مطالعه نشان دهنده پیشرفت بزرگ


برچسب ها: ویروس - کربن دی اکسید - پژوهشگران - پنجره - دانشگاه بریستول - انتشار - تنفسی
آخرین اخبار سرویس:

برای نابودی ویروس ها پنجره را باز کنید!

برای نابودی ویروس ها پنجره را باز کنید!