سرنوشت عجیب قطار ملی: ارز تولید قطار ملی تخصیص یافت، اما صورتجلسه ترک تشریفات گم شد!قطار ملی اکثر آزمایشات استاندارد را با موفقیت به پایان رسانده بود و از سال 1402 برای تامین ارز و گرفتن مجوز ترک تشریفات اقدام شد. پیگیری های صورت گرفته هم نشان می دهد ، - در هفته های گذشته، بحث و گفت و گو پیرامون خرید اتوبوس و قطار برقی از چین، حرف و حدیث ها و حاشیه های زیادی به دنبال داشته است. مخالفان و موافقان این تصمیم شهرداری تهران، مکررا دیدگاه های خود را در رسانه ها و نشستهای مختلف مطرح کرده اند، اما مروری بر بایدهای صنعت ریلی و همچنین مصاحبه های مسئولین، سازندگان قطار ملی مترو ، اعضای شورای شهر تهران، گزارش های منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی نکاتی را گوشرد می کند که در شرایط فعلی، توجه به آن برای مسئولان، تصمیم سازان و افکار عمومی ضروری است. امضای قرارداد ساخت قطار ملی با مترو در سال 98 به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، بر اساس ماده 54 برنامه ششم توسعه کشور، صنعت ریلی با مدیریت و حمایت وزارت صمت و معاونت علمی باید تا سقف 85 درصد ساخت داخل شود. با هدف اجرایی شدن این ماده، معاونت علمی رییس جمهور در دولت قبل با حمایت وزارت صمت و شهردار وقت تهران، قرارداد ساخت یک رام قطار 7 واگنه ملی با کارفرمایی شرکت متروی تهران را جهت تحقق ماده 54 در شهریور 1398 منعقد کرد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |