مطالب مرتبط:
کتاب «بصیرت قطب نما است» منتشر شد
پاسخ بامزه یک دانش آموز به تمرین کتاب درسی
افزایش نجومی قیمت کتاب
پاسخ بامزه یک دانش آموز به تمرین کتاب درسی
کتاب اخلاق آزادی از مورای روتبارد؛ نگاهی به فلسفه لیبرتارینیسم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 ساعت 11:302024-04-30پزشكي

این کتاب ها می توانند شما را بکشند!


رنگ های سمی به کاررفته در جلد کتاب های قرن نوزدهم می توانند به مسمومیت شدید و حتی مرگ افرادی منجر شوند که به آنها دست می زنند.

- رنگ های سمی به کاررفته در جلد کتاب های قرن نوزدهم می توانند به مسمومیت شدید و حتی مرگ افرادی منجر شوند که به آنها دست می زنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دانشمندان آثاری از ماده شیمیایی سمی آرسنیک در جلد بیش از 200 کتاب از سراسر جهان یافته اند.

به نقل از دیلی میل، کتاب های قدیمی قرن نوزدهم دارای جلدهای سبزرنگ با سطوح نگران کننده ای از آرسنیک هستند که باعث شد برخی از کتابخانه ها آنها را از قفسه ها حذف کنند.

پژوهشگران دانشگاه دلاور (University of Delaware) با استفاده از اشعه ایکس برای آزمایش ترکیبات شیمیایی، سطوح جیوه و سرب را نیز در کتاب های دارای جلد قرمز و زرد شناسایی کردند.

دانشمندان اکنون به مردم هشدار می دهند که مراقب آثار آلوده باشند و می گویند که قرار گرفتن در معرض آنها می تواند به مشکلات تنفسی، ضایعات و سرطان منجر شود.

ناشران عصر ویکتوریا در اوایل دهه 1800 تولید انبوه کتاب را آغاز کردند اما هزینه بسیار زیاد شد زیرا کتاب ها با جلدهای چرمی تولید می شدند.

ناشران کتاب در عوض جلدهایی را برای کتاب ها تولید کردند که حاوی رنگ سبز بود و می توانست جایگزین ارزان تری برای چرم باشد اما نمی دانستند که آرسنیک مورد استفاده برای ساخ


برچسب ها: قرن نوزدهم - کتاب - دانشمندان - مسمومیت - شیمیایی - آرسنیک - ماده شیمیایی
آخرین اخبار سرویس:

این کتاب ها می توانند شما را بکشند!

این کتاب ها می توانند شما را بکشند!