مطالب مرتبط:
اسراییل غرق در باتلاقی به وسعت جنوب تا شمال غزه
ادعای دست داشتن اسراییل در سانحه بالگرد رییسی
پیام شبکه 13 اسراییل در پی حادثه برای رییسی
ادعای مضحک اسراییل درباره بالگرد رییس جمهور
رسانه عبری: اسراییل از درون در حال فروپاشی است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 ساعت 12:302024-05-20بين الملل

حملات عامدانه اسراییل برای تخریب سواحل غزه


تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین ماه متوالی باعث تخریب اسکله، تأسیسات و مراکز گردشگری این باریکه به دلیل حملات سنگین، سیاست کمربند آتشین و شلیک تانک ها و قایق های مسلح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از العربی الجدید، سواحل نوار غزه که هفده سال در محاصره نیروهای اشغالگر اسراییل بود به ویژه در سایه نبود اماکن عمومی و مکان های تفریحی و کمبود پارک ها تنها تفرجگاه مردم غزه به شمار می رفت.

هدف قرار دادن تأسیسات گردشگری نوار غزه از سوی اسراییل از روز اول جنگ در هفتم اکتبر گذشته با حمله به استراحتگاه های ساحلی، هتل ها، رستوران ها، کیوسک های چوبی، کافیتریاها و تمامی اماکن توریستی آغاز شد که اساسا به دلیل پیامدهای منفی محاصره اسراییل و نبود توان اقتصادی و مالی مردم این باریکه در وضعیت خوبی قرار نداشتند.

نابود کردن سواحل غزه علاوه بر تاثیرات اقتصادی سنگینی که اسراییل در تخریب تاسیسات گردشگری در مناطق مختلف غزه به ویژه در امتداد نوار ساحلی و دوبرابر شدن نرخ بیکاری به جای گذاشت، این رژیم همچنین تاثیرات زیست محیطی و اجتماعی منفی بر سواحل غزه به دلیل وجود هزاران تن آوار، تخریب زیرساخت ها و آلوده شدن سواحل با فاضلاب ها گذاشته است امری که سواحل را از منطقه گردشگری و اقتصادی به منطقه دفع زباله تبدیل کرده است.


برچسب ها: اسراییل - نوار غزه - سواحل - حملات - نیروهای اشغالگر - مکان های تفریحی - گردشگری
آخرین اخبار سرویس:

حملات عامدانه اسراییل برای تخریب سواحل غزه

حملات عامدانه اسراییل برای تخریب سواحل غزه