موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - تعطيلي شنبه - كميسيون اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - مجلس شوراي اسلامي - بازنشستگان كشوري - شهاب باران - خط دفاعي تيم ملي - هفته درختكاري - انصراف مديرعامل داماش - دفاع از سرحدات - وسايل گرمايشي منازل - رنگين كمان آتش - پليس اطفال و نوجوانان - ليگ كرواسي - خالد بن سلمان بن عبدالعزيز - انگشت نگاري - عوارض الكترونيكي - جلسه كميته انضباطي

مطالب مرتبط:
اولین پیوند عضو جنین به جنین در موش ها انجام شد
محمدی: اولین گل ملی را در فینال آسیا زدم
اولین مدال ایران قطعی شد
عکس | اولین تصویر از بهروز افخمی روی ویلچر؛ آقای کارگردان چه مشکلی دارد؟
رونمایی از اولین خرید پرسپولیس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 ساعت 12:002024-04-30پزشكي

اولین پیوند عضو جنین به جنین در موش ها


جراحان ژاپنی بافت کلیه را از یک جنین موش به موش دیگر پیوند زدند، در حالی که گیرنده هنوز در رحم مادرش بود.

تاکاشی یوکو(Takashi Yokoo)، نفرولوژیست در دانشکده پزشکی دانشگاه جیکی توکیو، - جی پلاس، محققان پیش از این سلول ها و مایع آمنیوتیک را به جنین ها از جمله جنین انسان تزریق کرده اند، اما این اولین گزارش ها از پیوند اعضا و بافت درون رحم است.

به نقل از نیچر، پیوند عضو قبل از تولد می تواند به رشد و تکامل عضو پیوندی همراه با جنین کمک کند تا اندام در بدو تولد کار کند و خطر رد شدن کمتری داشته باشد.

گلن گاردنر(Glenn Gardener)، جراح جنین در بیمارستان مادران مَتِر(Mater) در بریزبن، استرالیا، می گوید: این داده ها دوست داشتنی است.

کلیه های سبز یوکو و همکارانش در مطالعه خود، موش ها را اصلاح ژنتیکی کردند تا پروتیین فلورسنت سبز رنگ را در کلیه هایشان بیان کنند تا بافت آن قابل ردیابی باشد.

آنها سپس بافت سبز کلیه را از جنین موش استخراج کردند و از یک سوزن کوچک برای قرار دادن آن زیر پوست در پشت جنین های موش 18 روزه که در رحم مادرشان رشد می کردند، استفاده کردند.

موش های صحرایی پس از دوره بارداری طبیعی حدود 22 روز به دنیا آمدند.

این بافت به تدریج توسعه یافت و واحدهای تصفیه کننده ضایعات به نام گلومرول و ساختارهای کلیوی داخلی و خارجی به خوبی تقسیم شدند.


برچسب ها: جنین - پیوند - پیوند عضو - بافت - مایع آمنیوتیک - دانشکده پزشکی - کلیه
آخرین اخبار سرویس:

اولین پیوند عضو جنین به جنین در موش ها

اولین پیوند عضو جنین به جنین در موش ها