مطالب مرتبط:
شهرداری سبزوار، ساماندهی ورودی های شهر را آغاز کرد
اجازه نمی دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
پروژه های جدید سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران؛ از ساخت 9هزار و پانصد واحد مسکونی در 3 منطقه پایتخت تا توسعه سالن شهر آفتاب
نگاهی به عجایب و شهرهای باستانی خارق العاده در اعماق دریا + تصاویر
پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 21:302024-05-01اجتماعي

خاک ریزی بر روی تپه باستانی ارگ شهر کهنه قوچان توسط شهرداری


طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر تخریب بخشی از تپه باستانی ارگ شهر کهنه شهرستان قوچان توسط شهرداری این شهر، با پیگیری خبرنگار ایسنا مشخص شد شهرستان قوچان به واسطه کُشتی خیز بودن در تمام شهرهای وابسته به آن مراسم کُشتی برگزار می شود و با توجه به اینکه سال های .

- ایسنا/خراسان رضوی طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر تخریب بخشی از تپه باستانی ارگ شهر کهنه شهرستان قوچان توسط شهرداری این شهر، با پیگیری خبرنگار ایسنا مشخص شد شهرستان قوچان به واسطه کُشتی خیز بودن در تمام شهرهای وابسته به آن مراسم کُشتی برگزار می شود و با توجه به اینکه سال های گذشته در محل تپه مراسم کشتی با چوخه انجام می شده چند سالی تعطیل شده است شهرداری شهر کهنه تصمیم می گیرد با خاک ریزی محیط را برای این مراسم آماده کند.

شهردار شهر کهنه در همین خصوص به ایسنا گفت: شهر کهنه شهر قدیمی و باستانی با سابقه هزارساله از دوره ایلخانی است، البته بر اساس فرضیه دیگری نیز محل شهر باستانی آساک در این نقطه است.

مهدی مهدیان قوچان عتیق افزود: تصور همگان از ارگ محوطه ای دیواری با برج و بارو است؛ ولی منطقه ای که تحت عنوان ارگ شناخته می شود یک تپه و تلی از خاک است.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه ما به عنوان شورای اسلامی و شهرداری شهر کهنه این است که شهر کهنه و وجود آستان مقدس امامزاده سلطان ابراهیم (ع)


برچسب ها: شهرستان قوچان - شهر کهنه - تپه باستانی - شهردار - شهرستان - باستانی - شهرداری
آخرین اخبار سرویس:

خاک ریزی بر روی تپه باستانی ارگ شهر کهنه قوچان توسط شهرداری

خاک ریزی بر روی تپه باستانی ارگ شهر کهنه قوچان توسط شهرداری