مطالب مرتبط:
فیلم | خادم جمهور آسمانی شد
خادم جمهور، آسمانی شد + فیلم
لیگ جزیره تحت سلطه منچسترسیتی؛ توپچی ها بازهم در حسرت قهرمانی ماندند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 ساعت 10:152024-05-20سياسي

پروازهایی که «آسمانی» ماندند


شهادت سیدابراهیم رییسی و همراهانش در سانحه سقوط هلیکوپتر در شرایطی رخ داده است که پیش از این، پروازهای برخی مقامات لشکری و کشوری با سوانحی مشابه مواجه شده اند؛ - شهادت سیدابراهیم رییسی و همراهانش در سانحه سقوط هلیکوپتر در شرایطی رخ داده است که پیش از این، پروازهای برخی مقامات لشکری و کشوری با سوانحی مشابه مواجه شده اند؛ حوادثی که اغلب شان هم در افکار عمومی ثبت شده اند و هم - در مواردی - به تقویم رسمی کشور راه یافته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفتم مهر 1360، نخستین حادثه سقوط هواپیمایی حامل مقامات وقت در کهریزک رخ داد که طی آن یک فروند هواپیمای سی-130 ارتش جمهوری اسلامی که حامل جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه بود سقوط کرد و از 77 سرنشین آن، تنها 19 نفر زنده ماندند.

گروهی از برجسته ترین فرماندهان جنگ تحمیلی از جمله سرتیپ ولی الله فلاحی، محمدعلی جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر، سرهنگ یوسف کلاهدوز، سرهنگ موسی نامجو و سرهنگ جواد فکوری وزیر دفاع وقت در این حادثه به شهادت رسیدند.

این حادثه در شرایطی رخ داد که با موفقیت آمیز بودن عملیات ثامن الائمه که به شکست حصر آبادان منجر شد، فرماندهان نظامی برای ارائه گزارش این عملیات به فرمانده کل نیروهای مسلح عازم تهران شدند اما هواپیمای سی-130 ارتش در منطقه کهریزک تهران سقوط کرد.


برچسب ها: سیدابراهیم رییسی - فرمانده - سیدابراهیم - مقامات - فرماندهان - ارتش جمهوری اسلامی - هلیکوپتر
آخرین اخبار سرویس:

پروازهایی که «آسمانی» ماندند

پروازهایی که «آسمانی» ماندند