مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 09:552024-05-01پزشكي

سیل زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا


سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.

ایرج ضاربان امروز در بازدید از مناطق سیل زده چابهار اظهار کرد: مبارزه با پشه ناقل بیماری مالاریا بسیار مهم است چون مالاریا بصورت بومی سال ها در منطقه بلوچستان وجود داشته است.

وی افزود: پشه مالاریا در آب تخم ریزی می کند و تبدیل به لارو و در نهایت پشه بالغ می شود از این رو ماموران مراقب مالاریا و لاروکش در منطقه حضور دارند و سمپاشی ها برای مقابله با تکثیر پشه های آنوفل بالغ انجام می شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از آنجایی که چابهار و دشتیاری با کشور پاکستان هم مرز هستند، بیمارانی که از پاکستان می آیند اگر در معرض گزش این پشه ها قرار بگیرند آلوده می شوند و می توانند بیماری مالاریا را از طریق گزش به انسان سالم منتقل کنند در واقع پشه باعث انتقال بیماری مالاریا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا

سیل زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا