مطالب مرتبط:
فواید تغذیه در طول درمان سرطان
تغذیه ناسالم می تواند آسیب جبران ناپذیر به مغز بزند
تغذیه سالم برای افرادی که پروتیین بدنشان دفع می شود
فواید تغذیه در طول درمان سرطان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 ساعت 09:002024-04-30پزشكي

تغذیه برای دیابتی ها چگونه باید باشد؟


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رژیم غذایی یک فرد دیابتی با یک رژیم غذایی سالم که برای عموم جامعه توصیه می شود تفاوت چندانی نخواهد داشت دیابت یک بیماری مزمن است و شاید تا آخر عمر با شما همراه باشد، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رژیم غذایی یک فرد دیابتی با یک رژیم غذایی سالم که برای عموم جامعه توصیه می شود تفاوت چندانی نخواهد داشت دیابت یک بیماری مزمن است و شاید تا آخر عمر با شما همراه باشد، پس از ابتلا به دیابت، باید شیوه ای را در تغذیه و روش زندگی خود برگزینید که تا سال ها قابل انجام باشد.

سیده سمیه اصغری، در گفت وگو با ایسنا گفت: دیابت و بیماری های متابولیک ناشی از چاقی به دلیل شیوع روزافزون چاقی در کشور ما و نیز سایر کشورها در طی سال های اخیر شیوع پیشرونده ای داشته است.

وی بیان کرد: بیماری دیابت نوع دو که روزگاری فقط بیماری افراد میانسال به بالا بود، اکنون در سنین جوانی نیز مشاهده می شود که علت شیوع دیابت و نیز افزایش ابتلای به این بیماری در سنین جوانی را شیوه زندگی ناسالم اعم از تغذیه، فعالیت بدنی و سایر جنبه های زندگی امروزی ذکر می کنند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند - رژیم غذایی - دیابت - دانشگاه علوم پزشکی - رژیم غذایی سالم - معاونت بهداشتی - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه برای دیابتی ها چگونه باید باشد؟

تغذیه برای دیابتی ها چگونه باید باشد؟